Cuprins:
Potrivit Spacenews.com, compania americană a raportat pierderi de peste 523 de milioane de dolari anul trecut, crescând bilanțul negativ total al programului la aproximativ două miliarde de dolari.
Detalii financiare
În documentul anual depus la Comisia de Valori Mobiliare și Burse din SUA pe 3 februarie, Boeing a atribuit pierderile „întârzierilor de program și costurilor mai mari de testare și certificare, precum și costurilor mai mari pentru misiunile postcertificare”.
Aceasta reprezintă cea mai mare pierdere anuală înregistrată de Boeing pentru Starliner, depășind cele 489 de milioane de dolari raportate în 2019. Sursa mai menționează că Boeing a avertizat în prealabil investitorii că va înregistra o pierdere suplimentară în al patrulea trimestru, dar nu a dezvăluit o cifră exactă când și-a publicat rezultatele financiare cinci zile mai târziu.
Viitorul programului Starliner
Nici Boeing, nici NASA nu au discutat public când ar putea zbura din nou Starliner sau dacă următoarea misiune va fi un zbor de testare cu echipaj, fără echipaj sau o misiune operațională.
Compania a avertizat în raport că „rămâne riscul să înregistrăm pierderi suplimentare în perioadele viitoare”. La o întâlnire a Comitetului Consultativ pentru Siguranța Aerospațială al NASA din 30 ianuarie, membrii comitetului au fost informați despre investigația problemelor întâmpinate de Starliner în timpul misiunii de testare cu echipaj.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_174a128fb9a7f0e787ba99a18b0b197b.jpg)
Paul Hill, un membru al comitetului, a declarat: „Detaliile împărtășite de NASA ne-au dat încredere că se concentrează pe problemele de bază pentru a se putea zbura în siguranță cu Starliner”. Cu toate acestea, nu au fost oferite detalii despre când ar putea zbura din nou Starliner.
Probleme nerezolvate
În timp ce NASA a raportat „progrese semnificative” în rezolvarea unor probleme, dificultățile legate de propulsoare care au dus la decizia NASA de a aduce nava spațială înapoi fără echipaj rămân nerezolvate. Aceste aspecte vor necesita o atenție sporită înainte ca Starliner să poată fi considerat pregătit pentru misiuni viitoare.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_ab728aba05a09fb91d8c2ae78e9bc305.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_2eb9cda2065cd7ac8e5ca8716e8a1e6d.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_9e4524d2906bb5e0d58a751713926784.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_cad3ece7a369c80838ca704141961a08.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_b654fd5fa59bde962f82d0d47b378d87.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_8139378a34e2e3e40388c629f53fe950.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_350f458a6c9c8f9828c3521aaceb47b4.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_e15a40f1495f984b44c7834b18f2b416.jpg)