Valeriana

Este una dintre cele mai folosite plante pentru tratamentul tulburărilor de somn. Acţiunea ei tranchilizantă o recomandă în tratarea nervozităţii şi a stresului, dar şi pentru destinderea organismului şi ameliorarea somnului. Încearcvă tinctura de valeriană, pe care o prepari din 20 gr. rădăcini de plantă, lăsate la macerat timp de opt zile, în 100 ml de alcool de 70 de grade. După macerare, ia câte 15-20 de picături, de trei ori pe zi. Indicat este şi ceaiul care se prepară prin infuzarea unei linguriţe de plantă pentru trei-patru minute într-o cană de apă fierbinte. Spre deosebire de somnifere, valeriana nu produce ameţeli dimineaţa şi nu creează dependenţă. Tot din valeriană mai poţi încerca şi pulberea de rădăcină uscată. O poţi procura sub formă de capsule din magazinele cu produse naturiste. Recomandat este să iei o capsulă de trei ori pe zi.

Hameiul

Cunoscut mai ales ca ingredient principal în fabricarea berii, hameiul este un remediu excelent când suferi de insomnie. Prepară o infuzie de hamei, adăugând o lingură de flori la o cană cu apă clocotită. Lasă amestecul la infuzat timp de 10 minute, apoi strecoară şi bea o cană cu o jumătate de oră înainte de culcare. Poţi adăuga şi flori de tei, dacă vrei ca efectul infuziei să fie mai rapid.

Floarea pasiunii

Folosită încă din secolul XIX ca somnifer, passiflora (floarea pasiunii) are proprietăţi calmante, sedative şi anxiolitice. Planta are o acţiune benefică în caz de nervozitate şi tulburări de somn, având un efect calmant şi asupra spasmelor gastrointestinale. Prepară-ţi de trei ori pe zi o cană de ceai din 250 ml apă şi o linguriţă de plantă uscată (se fierb împreună 2 minute). Poţi opta şi pentru capsulele cu passiflora, câte una, dimineaţa şi seara.

Ghizdeiul

Calmează nervii şi combate temerile şi insomnia, fiind indicat în perioadele de stres intelectual sau emoţional. Pentru prepararea ceaiului, pune o lingură de plantă într-o cană cu apă clocotită şi lasă amestecul la infuzat timp de 2 minute.

Talpa-gâştei

Are o acţiune antispasmodică şi sedativă, fiind indicată în cazul tulburărilor de ritm cardiac şi a insomniei. Datorită efectelor tonice, poate fi utilizată şi ca remediu împotriva stărilor depresive. Se administrează sub formă de infuzie: două linguri de plantă la o cană de apă clocotită.

Păducelul

Un alt remediu pentru insomnie este şi păducelul care acţionează asupra sistemului nervos central. Prin acţiunea lui sedativă atenuează nervozitatea, palpitaţiile legate de o afecţiune cardiacă şi senzaţia de greutate pe inimă. Pentru a avea un somn reconfortant şi odihnitor, poţi încerca tinctura de păducel. O prepari din 20 gr. flori şi frunze de păducel, pe care le adaugi în 100 ml de alcool de 60-70 grade. Lasă amestecul la macerat timp de 10 zile, după care pune câte 10-15 picături în puţină apă şi bea de trei ori pe zi. Pentru combaterea insomniilor, mai poţi încerca şi un ceai din plante care are efect sedativ. De asemenea, ceaiul se prepară dintr-o linguriţă de flori de păducel lăsate la infuzat pentru 10 minute.

Sunătoarea

Este eficientă în tratarea stărilor de anxietate şi stres şi îmbunătăţeşte calitatea somnului. Are un efect sedativ foarte pronunţat şi se foloseşte în tratamentul depresiilor uşoare. Ceaiul se prepară sub formă de infuzie: o linguriţă de sunătoare la o cană de apă. De asemenea, pentru un somn liniştit poţi încerca şi o baie de plante. Foloseşte tei, rozmarin, valeriană, muşeţel şi roiniţă. Se fierb 100 gr. de plante în patru litri de apă pentru 10 minute. Toarnă acest ceai în apa de baie, iar plantele rămase se pun într-un săculeţ pe care-l pui în cadă.

Dormiţi opt ore pe noapte

Un somn sănătos şi liniştit înseamnă o persoană echilibrată, plină de energie şi ferită de afecţiuni ale inimii, memoriei sau digestive. Cele opt ore de somn în fiecare noapte sunt esenţiale pentru a avea un organism sănătos. Obişnuieşte-te să te aşezi în pat la o anumită oră şi să nu te ridici decât după cele opt ore de somn absolut necesare odihnei. De asemenea, este recomandat să renunţaţi la cafea şi sedentarism. În plus, o dietă bogată în alimente care conţin o cantitate mare de magneziu şi calciu este şi ea un remediu împotriva somnului agitat. Deci nu evita legumele verzi, fructele bogate în vitamina C şi cei doi litri de apă de zi.

STATISTICĂ

Insomnia este una dintre cele mai frecvente probleme de sănătate, aproximativ unul din trei oameni confruntându-se cu tulburări ale somnului. Femeile sunt de două ori mai afectate decât bărbaţii, mai ales dacă au trecut de 40 de ani. Insomniile pot fi cauzate de o afecţiune fizică, stres, consum excesiv de cafea, durere cronică sau poate fi rezultatul unor obiceiuri de somn nesănătoase, cum este dormitul la ore neregulate.
 

În Columbia toată lumea știe cine este soția lui Giovanni Becali. L-au eliberat imediat dintr-o pușcărie din Bogota când au aflat cum o cheamă
PARTENERI - GSP.RO
În Columbia toată lumea știe cine este soția lui Giovanni Becali. L-au eliberat imediat dintr-o pușcărie din Bogota când au aflat cum o cheamă
BOMBĂ! Familia Halep, ÎNGROPATĂ în datorii. Suma e colosală, de ordinul milioanelor de euro
Playtech.ro
BOMBĂ! Familia Halep, ÎNGROPATĂ în datorii. Suma e colosală, de ordinul milioanelor de euro
Animație: Cum s-a petrecut accidentul în care a murit tânărul polițist Ionuţ Negrilă. Motocicleta s-a rupt în două
Observatornews.ro
Animație: Cum s-a petrecut accidentul în care a murit tânărul polițist Ionuţ Negrilă. Motocicleta s-a rupt în două
Horoscop 28 februarie 2021. Vărsătorii sunt în pană de idei, le e greu să aleagă ceva anume din ce-și doresc
HOROSCOP
Horoscop 28 februarie 2021. Vărsătorii sunt în pană de idei, le e greu să aleagă ceva anume din ce-și doresc
Ani grei de închisoare pentru patronul unei cârciumi din România. Cum şi-ar fi ucis clienţii
Știrileprotv.ro
Ani grei de închisoare pentru patronul unei cârciumi din România. Cum şi-ar fi ucis clienţii
S-a îmbătat şi a luat-o la bătaie. Imagini incredibile cu o vedetă goală, la o petrecere
Telekomsport
S-a îmbătat şi a luat-o la bătaie. Imagini incredibile cu o vedetă goală, la o petrecere
Dacă nu ai economii care să-ți acopere un an, e bine să fii prudent. Află tot ce trebuie să știi despre economisire (Publicitate)
PUBLICITATE
Dacă nu ai economii care să-ți acopere un an, e bine să fii prudent. Află tot ce trebuie să știi despre economisire (Publicitate)