Cele 240 de trenuri din cele 1.240 care circulau zilnic reprezintă aproximativ 19% din total. Cele mai multe dintre acestea erau programate în weekend.
Printre motivele care au stat la baza acestei decizii s-a aflat numărul redus de călători, unele trenuri având între zero și opt pasageri.
Suspendarea curselor a însemnat economii semnificative în bugetul companiei, în special prin reducerea plății orelor suplimentare festive pentru personal, care erau remunerate cu un spor de 300%.
În acest mod, compania a reușit să taie din cheltuieli aproximativ 25-30 de milioane de lei în luna ianuarie 2025.
„Pe hârtie, compania merge. În realitate, nu merge”
În urmă cu două zile, conducerea companiei a anunțat că veniturilor mecanicilor de locomotivă scad cu 3.000-4.000 de lei pe lună, după tăierea orelor suplimentare. În același timp însă, membrii Consiliului de Administrație și-au mărit indemnizațiile de la 6.000, la 10.000 de lei.
„Între 3.000 și 4.000 de lei vor scădea veniturile unui mecanic. Care vor fi economiile? Păi, înmulțiți veniturile a 1.500 de mecanici cu 3.000-4000 de lei pe lună”, a declarat Traian Preoteasa, director CFR Călători.
Pe de altă parte, Rodrigo Maxim, lider de sindicat, critică decizia șefilor de a-și mări lefurile.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_a9a572d0b4d53c0001052e94f1fdae04.jpg)
„CA-ul este anormal să își mărească salariul în momentul în care CFR Călători nu are performanță. Nu e îndreptățită această creștere, pentru că nu și-au pus criteriile de performanță care trebuiau. Pe hârtie, compania merge. În realitate, nu merge”.
Sindicaliștii au cerut conducerii CFR Călători să revină asupra deciziilor de suspendare a trenurilor și de tăiere a orelor suplimentare. Altfel vor intra în grevă.
Traian Preoteasa a subliniat că suspendarea trenurilor nu este definitivă și că acestea pot fi repuse în circulație, dacă există cerere suficientă din partea călătorilor.
CFR Călători a anunțat că măsurile pe care le-a implementat au ajutat la obținerea unui profit după aproape un deceniu de pierderi, iar compania își propune să urmeze această tendință și în anii următori.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro

Qwerty • 04.02.2025, 10:03
Timp de doi ani nu au asigurat nici un tren între orele 17 și 19 la Oră de vârf pentru navetiști doar la asta sunt bune se închidă linii să construiască sau să adapteze ioc.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_d22a9693e1aeb747d3ccd0bd3c936a25.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_1f91b51fe207771ef96fb4ec2a57500b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_25acec5cf9c1d189a8844d052af57e25.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_bc63aff94848582092d1c24901a74d3a.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_48530cd446bfb7abe79405ced0a90785.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_4e4c857ca1897bf5e403858db48c2d4e.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_4a75cce21db396a4d9a980f3cbea6a37.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_dac807697dc26a82ee3d7aecc9cdfd8e.jpg)