Cuprins:
Arhitectură de 1.000V
În prezent, mai mulți producători auto de top folosesc deja sisteme de 800V pentru mașinile lor electrice. Lucid este lider în acest domeniu cu 900V, iar producătorii chinezi Xiaomi și Nio utilizează de asemenea arhitecturi de 900V.
BYD însă, dorește să depășească aceste limite, implementând o arhitectură de 1.000V în combinație cu baterii LFP.
De ce este nevoie de o tensiune mai mare
Explicația pentru necesitatea unei tensiuni mai mari vine din formula puterii electrice. Wații reprezintă produsul dintre Amperi și Volți. O arhitectură cu tensiune mai mare în Volți înseamnă că, la aceeași intensitate a curentului electric în Amperi, se poate obține o creștere a puterii în kW. Acest lucru se aplică atât la încărcarea bateriilor, cât și la puterea furnizată de acestea către electromotoare.
Ce înseamnă acest lucru pentru utilizatori
Noile modele BYD cu arhitectură de 1.000V ar urma să poată încărca la stații cu puteri de până la 5C. Aceasta înseamnă o cifră în kW egală cu produsul între cifra 5 și capacitatea bateriei în kWh. De exemplu, o baterie de 85 kWh ar putea încărca la o putere de 425 kW, iar una de 110 kWh ar putea atinge 550 kW. Această putere mare de încărcare va face posibil ca în decurs de 5 minute să se poată încărca bateria cu energie suficientă pentru 300 km de autonomie.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_4d2357eed40b3ff459b406a890959e9a.jpg)
Teoretic, la o putere de 5C, se poate încărca în primele 5 minute aproximativ 40% din capacitatea totală a bateriei, dacă aceasta ajunge la stație într-o fază de descărcare apropiată de 10%.
Beneficii și implicații
Pentru modelele mai mici, beneficiile ar putea fi mai puțin evidente, însă modelele medii și mari ar simți cu siguranță avantaje majore. În plus, tensiunea mai mare în cabluri simplifică anumite componente, chiar dacă necesită adaptări la motoare și alte module ale mașinii.
Potrivit sursei citate, BYD ar putea obține astfel un avantaj competitiv important față de alte mărci de mașini electrice, în special pe piața internațională. Este remarcabil faptul că BYD face aceste inovații într-o perioadă de creștere continuă a vânzărilor de mașini electrice și plug-in hibride.
În februarie, de exemplu, BYD a înregistrat o creștere de 188% la exporturi, iar vânzările globale au atins 322.846 de vehicule.
Pregătiri pentru viitor
Înainte de lansarea oficială a tehnologiei de 1.000V, stațiile BYD din China sunt deja pregătite pentru noua etapă. Au fost instalate stații noi de 1.000V care pot oferi chiar mai multă putere de încărcare pentru mașini, de până la 6C.
Dar ambițiile BYD nu se opresc aici. Recent, inginerii companiei au menționat că pregătesc o platformă pentru utilajele mari de construcție, care va folosi o arhitectură de 1.500V cu curent de 400A și baterii de până la 2.500 kWh capacitate.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_10e970a20f293e9fee8556efe858a2d3.jpg)
Producătorii auto din Europa se pregătesc pentru un an dificil
În același timp, anul 2025 se anunță dificil pentru producătorii de mașini electrice din Europa, în ciuda lansării a peste 160 de modele noi. Concurența chineză și protecționismul american vor forța companiile europene să ofere reduceri semnificative.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_2304f59afab6972edf6c32e0d1649703.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_b24713fd6c72574229e176cb78695b1c.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_1f4310f46da472ccd7edb6fdd89201ef.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_0b65f2476ed251425d3d0b58c5ca6dc2.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_3fca916d678d87f448dbb90f1acde504.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_ee077b13555f90037b951ef1c8f032df.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_b1e301260b341be319974b62a0458808.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_95a2aabec3718c9a8a835aae844d9715.jpg)