Odată cu începutul acestui an, bucureștenii trebuie să-și înnoiască și contractele pentru locurile de parcare. Mai exact, cei care locuiesc în sectoarele 1, 3, 5 și 6 trebuie să plătească taxa de parcare, fiindcă la sectoarele 2 și 4, acestea sunt valabile în continuare.
Cu toate că programul de reînnoire a contractelor de închiriere pentru parcări de reședință a început din 1 august 2017, și se va încheia în 31 martie 2018, sute de locuitori din Sectorul 6 au venit zilele acestea la Serviciul Parcări pentru a depune documentele necesare pentru reînoirea contractului de închiriere a locului de parcare.
„Am zis să vin, să scap de o grijă. Văd că e coadă, dar nu am ce face, trebuie să stau să-mi reînoiesc contractul”, a spus unul dintre cei care se aflau la rând pentru a depune documentele.
„Ştiu că se pot depune online, dar nu toată lumea ştie să folosească calculatorul. Este bine că se face acest recensământ al locurilor de parcare, poate că trebuia făcut mai demult, pentru că sunt multe maşini abandonate, sau locatari care au 3-4 maşini pe care le parchează pe locurile altora”, a spus un alt ceetăţean care stătea la coadă.
Dacă până acum, contractul de închiriere a locului de parcare de reședință se reînnoia automat, doar în baza achitării taxei de parcare, primarul Sectorului 6 a dispus inventarierea tuturor locurilor de parcare de reședință și actualizarea bazei de date din sector.
”Efectuăm, în Sectorul 6, reînnoirea contractelor de parcare în scopul verificării legalității și actualizării acestora. Vom putea astfel anula contractele care nu mai îndeplinesc toate condițiile legale și care conduc la ocuparea nejustificată a locurilor de parcare de reședință. Regulamentele pe care le-am propus anul trecut spre aprobare Consiliului Local, de reînnoire a acestor contracte și de ridicare a autovehiculelor abandonate pe domeniul public vor genera noi spații de parcare pentru locuitorii interesați de obținerea unui astfel de loc”, anunţă Gabriel Mutu printr-un comunicat postat pe pagina de internet a primăriei.
Cum se reînoieşte contractul pentru locul de parcare în Bucureşti
Pentru a-şi reînnoi contractul, cetăţenii trebuie să depună următoarele documente:
- vechiul contract de parcare
- BI/CI cu domiciliu la adresa unde se solicită locul de parcare
- Certificat de Înmatriculare din care să reiasă că autoturismul este înmatriculat în România (cu ITP valabil) și cu număr de București
- contract de comodat autentificat la notar pentru autoturismele acordate spre utilizare persoanelor ce au calitatea de comodat (dacă este cazul)
- certificat de încadrare cu grad de handicap locomotor (dacă este cazul)
- creanțele bugetare exigibile să fie achitate (se verifică de către angajatul care prelucrează dosarul)
Toate aceste documente pot fi transmise şi online. Astfel, trebuie scanate şi transmise prin email până la data de 31 martie 2018, la adresa de e-mail parcari@adps6.ro, alături de numărul de telefon al beneficiarului. În termen de cel mult 15 zile de la depunere, contractul va fi reînnoit iar cetăţeanul va fi chemat pentru a ridica documentul.
Ca să aibă o mai bună evidenţă a locurilor de parcare, Primăria Sectorului 6 va folosi o aplicaţie informatică în care, pe o hartă digitală a sectorului au fost trasate toate locurile disponibile, iar odată cu reînnoirea contractelor, datele vor fi încărcate în această aplicaţie. Astfel, cu un singur click pe locul de parcare indicat, vor fi afişate toate informaţiile ce ţin de proprietar şi de autoturismul acestuia.
Taxa pentru locul de parcare în Sectorul 6 se calculează diferit, în funcție de zona fiscală, după cum urmează: pentru zona A (spre exemplu, Cartierul ANL Brâncuşi) – tariful este de 77 lei/an , pentru zona B (ex. Cartierul Drumul Taberei) – 58 de lei/an, iar pentru zona C (ex. zona Cartierului Militari) – 47 de lei/an.
VIDEO | Psihologul Libertatea: Viorica Dăncilă nu este o persoană cu abilitați de lider. Pare a fi foarte flexibilă la sugestii
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro