Ce este Dieselgate?

În 2015, s-a descoperit că Grupul Volkswagen a instalat un software special conceput pentru a manipula nivelul de emisii în timpul testelor de omologare.

Scopul era obținerea unor rezultate favorabile pentru modelele noi, deși valorile reale din exploatarea cotidiană erau mult mai ridicate. Această practică a afectat milioane de vehicule, în principal modele diesel ale mărcilor Volkswagen, Audi, Skoda și Seat.

Consecințele mortale ale fraudei Volkswagen

Conform studiului CREA, se estimează că această fraudă a provocat moartea a 16.000 de oameni în Europa din 2009 până în prezent.

Victimele au fost afectate de boli cauzate sau agravate de poluarea aerului, inclusiv probleme respiratorii, cardiace, diabet și cancer. Cercetătorii avertizează că efectele vor continua, estimând aproximativ 8.000 de decese suplimentare până în 2040.

Impactul economic cauzat de scandalul Dieselgate

Studiul estimează pierderi de 146 de miliarde de euro la nivelul Uniunii Europene. Această sumă include costuri medicale, tratamente și concedii medicale cauzate de afecțiuni asociate poluării.

În plus, s-au înregistrat peste 2,4 milioane de zile de absență de la locul de muncă, direct legate de Dieselgate.

Călin Georgescu, ars la buzunar cu 200.000 dei pentru încălcarea legii. Topul amenzilor date de AEP politicienilor și partidelor în 2024 și 2025
Recomandări
Călin Georgescu, ars la buzunar cu 200.000 dei pentru încălcarea legii. Topul amenzilor date de AEP politicienilor și partidelor în 2024 și 2025

Reacția autorităților și a industriei la scandalul Dieselgate

Scandalul a accelerat decizia UE de a interzice vânzarea vehiculelor cu motoare termice începând cu 2035.

Grupul Volkswagen a cheltuit aproape 35 de miliarde de dolari pentru compensații acordate clienților, actualizarea vehiculelor și costuri juridice.

La sfârșitul lunii mai, instanțele germane au încheiat acest caz. Patru foști directori Volkswagen au fost condamnați, inclusiv inginerul responsabil cu dezvoltarea motoarelor diesel, care a primit o pedeapsă de patru ani de închisoare.

Cu toate acestea, scandalul Dieselgate a accelerat tranziția către mobilitatea electrică. Constructorii auto sunt acum presați să dezvolte și să producă vehicule cu emisii zero, în conformitate cu noile reglementări europene.

2 comentarii
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentarii (2)
Avatar comentarii

Sofa_King 17.06.2025, 11:08

Asta e prezentata doar ca sa impinga lumea spre electric. E adevarat ca Diesel sunt foarte poluante. Dar cum stabilesti tu ca starea unei persoane care are diabet s-a agravat datorita poluarii? Zero emisii? Sa ne cumparam toti biciclete. Chiar daca masinile electrice nu au zero emisie, amprenta lor de carbon si poluarea sunt comparabile (la momentul actual) cu cele pe benzina/motorina

Avatar comentarii

Monseur 16.06.2025, 19:45

Daca programele de tranzitie catre vehicule mai putin poluante ar tine cont si de salariile oamenilor toata treaba s-ar face mult mai repede.

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.