„Toate rapoartele de încercare ale Apa Nova au arătat că totul este în regulă. Amenda nu a fost semnată, nu a fost acceptată, tocmai pentru că rapoartele noastre au arătat conformitatea produsului. Vom vedea ce se va întâmpla mai departe (…) Managementul Apa Nova nu a semnat această amendă. Rapoartele de încercare pe care noi le-am făcut înainte, în timpul și după acest eveniment au arătat deplina conformitate a produsului nostru”, a declarat Andrei Hostiuc, directorul Departamentului Sănătate, Securitate și Mediu în cadrul Apa Nova.
El a precizat că nu a văzut rapoartele realizate de DSP și Ministerul Sănătății.
Întrebat despre cum dispecerii din call-centerul Apa Nova i-au avertizat pe bucureștenii care au sunat să reclame că apa de la robinet miroase neplăcut să nu consume această apă, Hostiuc a afirmat că s-au făcut verificări în acest sens, însă niciunul dintre dispecereii companiei nu a făcut astfel de avertizări.
De asemenea, directorul Departamentului Sănătate, Securitate și Mediu din Apa Nova a mai atras atenția că apa poate avea uneori o culoare ruginie sau un miros sau gust neplăcut și din cauza unor probleme apărute la rețeaua interioară, de la bloc, care nu este în responsabilitatea Apa Nova.
„Responsabilitatea Apa Nova începe la captarea apei și se termină la branșament. Există și componenta de rețea interioară care poate afecta local calitatea apei la consum la nivelul robinetului consumatorului”, a explicat Hostiuc.
La sfârșitul lunii trecute, unii locuitori din București au reclamat că apa care curge la robinet are un gust sărat și un miros neplăcut și că ar fi poluată cu amoniu. Apa Nova a explicat că a fost vorba doar despre folosirea unei cantități mai mari de clor pentru curățarea apei pline de anoiu, a cărei calități s-a depreciat din cauza zăpezii topite în râurile Argeș și Dâmbovița.
Compania Apa Nova a fost amendată de către Direcția de Sănătate Publică (DSP) cu suma de 10.000 de lei pentru modul în care a gestionat problemele privind apa potabilă din Capitală.
Ministrul Sănătății Sorina Pintea a declarat săptămâna trecută că Apa Nova ar fi trebuit să anunțe DSP și Primăria București cu privire la calitatea apei, iar Ministerul Sănătății a luat decizia să informeze populația privind riscurile folosirii apei de la robinet pentru că dacă ar fi ales să nu comunice, ar fi fost o decizie iresponsabilă.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro