Care este stadiul lucrărilor la drumul expres Brăila-Galați

Drumul expres Brăila-Galați, o lucrare de infrastructură impresionantă, întâmpină întârzieri semnificative. Potrivit Hotnews.ro, șoseaua de mare viteză de 10,77 km, care include o succesiune spectaculoasă de poduri și viaducte, nu va fi finalizată la termenul stabilit inițial.

Conform datelor oficiale, stadiul fizic al lucrărilor în noiembrie 2025 este de 95,5%. Cu toate acestea, finalizarea podului hobanat rămâne o provocare majoră.

Drumul expres Brăila-Galați are o lungime de 10,77 km. Termenul inițial pentru finalizarea proiectului era toamna acestui an, însă lucrările s-ar putea întinde până în 2026. Întârzierea este cauzată de complexitatea lucrărilor la podul hobanat peste Siret.

Termenul de finalizare al Drumului expres Brăila – Galați a fost mutat în 2026

Constructorul român UMB, care lucrează la proiect din 2022, se confruntă cu dificultăți în respectarea termenului de finalizare.

„Nu va fi gata, cel mai probabil. Încă mai au mult de lucru la podul hobanat, depind și de vreme”, a explicat un specialist din Ministerul Transporturilor, pentru sursa citată mai sus.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) încă speră că proiectul va fi finalizat în 2025.

„Termenul de finalizare a fost mutat pe anul acesta, noi încă sperăm că va fi gata. Mai sunt lucrări de executat la pod, la hobane, ține și de condițiile meteorologice”, a precizat și Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Întârzierile, cauzate de podul hobanat peste Siret

Una dintre principalele cauze ale întârzierii este livrarea întârziată a componentelor esențiale. CNAIR a menționat întârzieri în livrarea hobanelor de la furnizor.

Aceste elemente sunt cruciale pentru finalizarea podului hobanat, o structură complexă care necesită o atenție deosebită în execuție.

„Suntem pe 4 noiembrie, nu văd ce minune s-ar putea întâmpla într-o lună și jumătate. Hobanele instalate, preinstalate, finalizarea tablierului, tensionarea finală a hobanelor și apoi testele și finisajele – sunt multe de făcut, se adună”, a explicat și Ionuț Ciurea, directorul Asociației Pro Infrastructura.

Care sunt specificațiile tehnice ale DEx6 Brăila-Galați

Drumul expres Brăila-Galați, cu indicativul DEx6, este proiectat pentru o viteză de 120 km/h. Platforma drumului are o lățime de 22 de metri, incluzând:

  • Două benzi de 3,5 metri pe fiecare sens
  • O zonă mediană de 3 metri
  • Benzi de încadrare și acostamente

Proiectul include, de asemenea, două poduri peste canale de irigații și două viaducte peste digul de apărare al râului Siret.

Ce impact ar putea avea întârzierile

Întârzierile în finalizarea drumului expres Brăila-Galați au implicații semnificative:

  • Costuri suplimentare pentru proiect
  • Amânarea beneficiilor economice și de transport pentru regiune
  • Posibile penalizări pentru constructor

CNAIR a menționat că vor fi aplicate penalizări pentru întârzierile nejustificate, dar fiecare caz va fi analizat individual.

Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI
Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.