Realizarea tunelului ar costa, conform estimărilor, 19 trilioane de dolari, de peste cinci ori mai mult decât PIB-ul Regatului Unit.
Totuși, miliardarul american a susținut că firma sa, The Boring Company, ar putea să ducă proiectul până la capăt la un cost de „1000 de ori” mai mic. Conform cotidianului britanic Daily Mail, tehnologia necesară pentru construirea tunelului este deja dezvoltată.
Prin crearea unui vid în interiorul tunelului și utilizând vehicule presurizate, trenurile ar putea atinge viteze de peste 4.800 km/h. Trenurile care ar urma să circule prin aceste tuneluri ar fi cele cu levitație magnetică, cunoscut și sub numele de Maglev.
Prin înlăturarea punctelor de contact dintre tren și șine, frecarea care încetinește vehiculul este redusă masiv, iar viteza maximă poate fi atinsă.
Această tehnologie este utilizată și în țări precum Japonia, Germania și China.
Eșecuri înregistrate de Elon Musk
În toamna lui 2006, miliardarul american a scris pe Twitter că are de gând să îmbunătățească traficul din Los Angeles. Soluția prezentată a fost construirea unor tuneluri și mutarea unei mari părți a traficului în subteran.
Pentru a materializa acest lucru, el a fondat Boring Company, prima sa companie de infrastructură. La puțin timp, firma a anunțat lansarea The Loop, o rețea de legături subterane.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_6f1514ba0124c54f52ce8157b9af774c.jpg)
Patru zone metropolitane urmau să fie legate: Chicago, Los Angeles, Las Vegas, Washington D.C. și Baltimore, conform ziarului spaniol El Pais.
Primul pas a constat în construirea unui prim tunel în Hawthorne. Totuși, Las Vegas Loop a devenit proiectul vedetă al companiei fondate de Musk. A fost un proiect ambițios, cu un buget inițial de 48,7 milioane de dolari, care urma să ajungă la peste 500 de milioane de dolari după primele faze.
Până în 2024, rețeaua trebuia să acopere peste 112 kilometri și să includă 55 de stații. O flotă de mașini Tesla Model 3 urma să parcurgă traseele cu o viteză medie de 241 km/h.
În primăvara lui 2023, mărturia unui manager pentru siguranță al uneia dintre sucursalele Boring Company, Wayne Merideth, a trimis un e-mail superiorilor săi în care denunța condițiile precare ale angajaților privind excavarea tunelului din Las Vegas.
Merideth preciza că firma „a fost foarte norocoasă în ultimele luni” că nu s-a confruntat cu un incident tragic. Managerul de siguranță a spus că lipsa supravegherii și a unor măsuri a făcut ca lucrările subterane să fie foarte periculoase.
Max Chafkin, jurnalist Bloomberg, a relatat că cei de la excavări s-au confruntat cu gropi cu noroi de cel puțin un metru adâncime și un grad ridicat de toxicitate. Mai mulți angajați au declarat că au suferit arsuri, erupții cutanate și reacții alergice.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_c40b2b2848ca155b658226023f1fd567.jpg)
Cele patru variante locale ale proiectului „The Loop” nu au făcut aproape niciun progres în cele 15 luni de la CES 2023. Proiectele din Chicago, Los Angeles și Baltimore par să fi intrat în hibernare și există puține vești despre Loop, cu excepția controversei din Las Vegas cu privire la plângerile angajaților.

Monseur • 25.02.2025, 11:39
Iar viseaza cai verzi pe pereti. Unde-i hyperloop-ul de care tot batea campii inainte? Nu-l mai face in SUA, da-l face prin ocean? Ma mir ca nu s-a gandit sa-l faca pana pe Marte.

iri_ • 25.02.2025, 23:49
Monseur • 25.02.2025, 11:39
Iar viseaza cai verzi pe pereti. Unde-i hyperloop-ul de care tot batea campii inainte? Nu-l mai face in SUA, da-l face prin ocean? Ma mir ca nu s-a gandit sa-l faca pana pe Marte.
pana sa ajunga pe marte are alt pas de facut, liftul catre luna! doar de pe luna, dupa ce iei liftul din las vegas, poti pleca si ajunge pe marte in doar 54 minute, prin gaura de vierme pe care tot el o s-o sape cu muncitori mexicani...
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_dc04e4043bfe24aab7dd9c781fc010ee.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_f1151644557da39f84fae40212b79fd1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_af0c59904225d71ef15faaab11d3f33f.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_d4520484ddf084e10d7da158a5f611a1.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_a20695f99c835f03267ac550f950ddd3.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_9262cb220da9665332a12b7a96868828.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_3d3a74d6c89267c1d8db02f3f8bccb33.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_45063146cd597b758e5a7075e6501c45.jpg)