MENIU CAUTĂ
18 Apr. 2018 18:04 , de Daniel Ionașcu

Facebook nu va permite utilizatorilor să refuze reclamele personalizate, chiar dacă din 25 mai se aplică directiva GDPR

Distribuie

Facebook nu va permite utilizatorilor să refuze reclamele personalizate, chiar dacă din data de 25 mai se aplica în Uniunea Europeană directiva GDPR privind viața privată, scrie Reuters.

Rob Sherman, directorul adjunct al Facebook privind Viața Privată, a spus că rețeaua socială va începe să ceară acordul utilizatorilor din Europa începând cu săptămâna aceasta în privința modului în care Facebook le folosește datele personale, însă nu va exista opțiunea de a refuza reclamele personalizate.

'Facebook este un serviciu suportat prin reclame', a spus Sherman.

Utilizatorii vor putea limita ce fel de date pot folosi companiile de publicitate pe Facebook, dar 'toate reclamele de pe Facebook sunt personalizate într-o anumită măsură și același lucru este valabil și pentru publicitatea offline', a completat el.

Facebook te spionează chiar dacă nu ai cont

Țintirea persoanelor este posibilă deoarece Facebook urmărește aproape toți utilizatorii de internet din lume prin intermediul butoanelor de Share și Like încastrate în site-uri. Sunt urmăriți astfel inclusiv cei fără conturi de Facebook.

Afirmațiile sunt surprinzătoare având în vedere că un tribunal din Belgia a ordonat Facebook să nu mai spioneze pe internet oamenii fără cont pe rețeaua socială.

Scandalul Cambridge Analytica

Facebook este implicată în scandalul Cambridge Analytica, care a accesat ilegal datele a peste 87 de milioane de oameni, inclusiv 112.000 din România.

Ecranele care vor apărea utilizatorilor nu vor avea posibilitatea de 'refuz'. În schimb, vor exista ca opțiuni doar 'acceptă și continuă' și 'managerierea setărilor de date'.

Sherman a spus însă că 'oamenii pot opta să nu fie pe Facebook dacă vor'. Declarația este cam belicoasă și va cădea bine reglementatorilor din Europa.

Autoritățile pentru protecția datelor personale din toată lumea și activiștii care militează pentru dreptul la intimitate urmăresc cu atenție modul în care Facebook va implementa directiva GDPR.

Companiile care încalcă prevederile privind protecția datelor personale pot fi amendate cu 4% din cifra de afaceri.

Zuckerberg nu vrea să știm la ce hotel stă

Ba chiar în timpul audierilor din Congresul american, Mark Zuckerberg – cofondatorul și directorul general al Facebook – a căzut într-o capcană a unui senator. Acesta l-a întrebat dacă ar vrea să spună la ce hotel a stat cu o seară înainte. Zuckerberg a spus că nu, iar senatorul a spus același drept la intimitate îl vor și utilizatorii Facebook.

Rețeaua socială colectează locația utilizatorilor, contactele, dar și istoricul apelurilor și mesajelor. De asemenea, algoritmii săi citesc inclusiv mesajele private.

Loading...
Comentarii