Charles Poon, directorul de Inginerie Propulsie Electrificată la Ford, a descris acest moment ca fiind „crucial”. El a declarat: „După cercetări și dezvoltări intense la Centrul nostru de Excelență pentru Baterii de ultimă generație, Ion Park, sunt încântat să vă anunț că echipa Ford oferă o chimie a bateriilor revoluționară: Litiu-Mangan Îmbogățit (LMR).”

Noua tehnologie LMR promite să rezolve două probleme majore ale vehiculelor electrice: costurile de producție și autonomia.

Bateriile LMR vor oferi:

  • Un nivel de siguranță comparabil cu bateriile LFP;
  • O densitate energetică superioară, depășind bateriile cu Nichel;
  • Costuri de producție semnificativ reduse.

Aceste îmbunătățiri ar putea face mașinile electrice mai accesibile pentru un public mai larg.

Proiectul a evoluat rapid de la stadiul experimental la integrarea în viitoarea gamă de mașini electrice Ford. În prezent, o a doua generație de celule LMR este deja în producție pe linia pilot a centrului Ion Park.

Echipa din spatele inovației

Centrul de R&D Ford Ion Park, unde au fost dezvoltate noile celule de baterii, găzduiește 135 de experți, inclusiv cercetători, chimiști, ingineri și oameni de știință. Aceștia provin de la institute de cercetare renumite și companii de top din industria bateriilor.

De ce lumea MAGA urăște Europa? Echipa lui Donald Trump duce războiul cultural american peste Atlantic, cu implicații pentru Uniunea Europeană
Recomandări
De ce lumea MAGA urăște Europa? Echipa lui Donald Trump duce războiul cultural american peste Atlantic, cu implicații pentru Uniunea Europeană

Charles Poon a explicat strategia companiei: „De la știința materialelor la proiectarea celulelor și procesele de fabricație, abordăm fiecare aspect al tehnologiei bateriilor cu o concentrare neclintită asupra reducerii costurilor. Ford a început prin a oferi baterii nichel-cobalt-mangan (NCM) și ulterior a adăugat baterii litiu-fier-fosfat (LFP) în 2023. LMR este răspunsul la întrebarea «Ce urmează?»”

În 2022, Ford a anunțat un plan ambițios de trecere la propulsia electrică. Acesta includea:

  • O gamă complet electrică în Europa;
  • Șapte modele de autoturisme și vehicule comerciale electrice;
  • O gamă pe jumătate electrificată în SUA.

Însă planurile s-au ajustat între timp. Ținta de 1,2 milioane de vehicule electrice produse în Koln nu mai este actuală, iar proiectul unei noi platforme electrice a fost suspendat.

Ford Pro face un pas major în direcția electrificării, oferind acum versiuni electrificate pentru fiecare autoutilitară din familia Transit. Producția noului E-Transit Courier a început deja la uzina Ford Otosan din Craiova, marcând un moment important pentru piața vehiculelor comerciale ușoare din Europa.

Urmărește cel mai nou VIDEO
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.