”Nu cred că trebuie să ajungem să ironizăm autoritățile, sau să considerăm că este un subiect de cancan traficul din Bucureșți, pentru că este cea mai mare preocupare a Primăriei Generale și a primăriilor de sector”, a spus primarul Capitalei.
Ea a continuat: ”Am lucrat peste 20 de ani în presă, știu la milimetru ce s-a făcut în ministere și primării, și e adevărat, acum suntem mai exigenți pș vrem ca într-un an de zile să se facă ce nu s-a făcut în 27 de ani. Ne-am pierdut cu toții răbdarea, ne-am pierdut cu toții dorința de a analiza echilibrat și pe argumente ce s-a întâmplat în economie și administrație. Și eu mi-aș dori să fiu Primar General într-o Capitală unde s-au rezolvat toate problemele, și să îmi revină mie răspunderea doar să întețin obiectivele de investiții finalizate, infrastructura finalizată și eventual să propun mai degrabă proiecte cu caracter spiritual și cultural. Nu este așa De foarte multe ori, am sentimentul în Primăria Capitalei că o luăm de la zero”.
Primarul Capitalei a afirmat că este convinsă de faptul că toți primarii Capitalei au venit mânați de bune intenții, la fel ca și echipele cu care au lucrat, dar problema este cu rezultatele.
Firea: Cum să încurajezi un cetăţean să folosească transportul public din Bucureşti, când parcul auto este format din 1.000 de autobuze foarte vechi?
Potrivit edilului, prima măsură pentru fluidizarea traficului în Capitală este aceea de a încuraja cetăţenii să folosească şi transportul public în comun, însă a precizat că acest lucru nu este posibil în condiţiile actuale.
„Cum să încurajezi un cetăţean să folosească transportul public din Bucureşti, când parcul auto este format din 1.000 de autobuze foarte vechi, 300 dintre ele aproape că nu mai pot fi trimise în trafic din cauză că sunt depăşite ca uzură morală, tehnică? Nu vom mai ajunge niciodată la un bun sfârşit dacă nu conjugăm măsuri guvernamentale, ceea ce facem cu doamna viceprim-ministru şi cu domnul prim-ministru, cu măsuri legislative şi cu măsuri administrative”, a susţinut Firea.
În context, Firea s-a referit la necesitatea deblocării rapide a licitaţiei privind achiziţionarea de noi autobuze și a explicat că în prezent se contestă faptul că Primăria dorește să încheie un contract cu un singur producător, aşa cum a fost şi până acum şi cum se întâmplă în marile capitale ale lumii, pentru că ar fi extrem de dificil de gestionat trei contracte pentru trei categorii de autobuze, în funcţie de lungimea acestor autobuze.
”Acest lucru ni s-a reproşat. Ar fi foarte dificil pentru RATB să gestioneze, repet, trei contracte. E vorba despre reparaţii, despre mentenanţă, despre pregătirea personalului. Din punctul nostru de vedere, aceste contestaţii nu sunt întemeiate, dar aşteptăm opinia CNSC, termenul legal de 20 de zile se scurge peste două zile, prin urmare aşteptăm cu mare emoţie ca peste două zile CNSC să ne anunţe continuarea acestei licitaţii, şi nu blocarea ei. Noi nu putem să stăm cu mâinile în sân, nu putem să acceptăm în România să stăm în licitaţii blocate luni şi ani de zile pe motive închipuite, câtă vreme este mare nevoie de înnoirea parcului auto. Aşteptăm aceste 400 de autobuze Euro 6 ca ploaia pe timp de secetă”, a mai spus Firea.
Citește și: VIDEO EXCLUSIV/ Fotograful cu urme de foc pe mâini. Ce face Miluță Flueraș, omul care a făcut ultimele poze în Colectiv, la doi ani de la tragedie
Vezi rezultate exit poll alegeri parlamentare 2024 și urmărește rezultatele alegerilor pentru Parlamentul României!