Primul care a anunțat plecarea din Rusia a fost Heineken. Producătorul de bere olandez a transmis că și-a revizuit strategia și a stabilit că „activitatea nu mai este durabilă şi nici viabilă”, potrivit CNN, preluat de news.ro.
Salariile celor 1.800 de angajaţi vor fi plătite integral până la finalul acestui an, iar compania va face demersuri „pentru a le garanta viitoarea angajare”, se arată în comunicatul Heineken.
„Suntem şocaţi şi profund întristaţi să vedem că războiul din Ucraina continuă să se desfăşoare şi să se intensifice”, a mai afirmat compania, al doilea cel mai mare producător de bere din lume.
Se preconizează că decizia Heineken îi va atrage pierderi în valoare de 400 de milioane de euro.
Carlsberg, anunț similar după câteva ore
Gigantul danez Carslberg, care deţine importanta marcă de bere rusească Baltika, a făcut un anunț similar la câteva ore după decizia comunicată de Heineken.
Până la vânzarea activităţilor din Rusia, „menţinem un nivel redus de activitate, în vederea realizării veniturilor angajaţilor şi familiilor lor”, a transmis Carlsberg.
Cele 8.400 de locuri de muncă din Rusia reprezintă aproximativ 20% din numărul total al colaboratorilor grupului, care deţine, în afară de Carlsberg, mărcile Tuborg, Kronenbourg şi 1664.
În 2021, Carlsberg a realizat o cifră de afaceri de aproape 870 de milioane de euro în Rusia, adică 13% dintre vânzările sale, şi un profit operaţional de 90 de milioane de euro, adică 9% din profitul său, potrivit news.ro.