Mecanicul unui tren de marfă operat de Grup Feroviar Român (GFR) a adormit, iar trenul său a depășit semnalul de ieșire din stația Sighișoara aflat pe roșu.
Potrivit Club Feroviar, trenul avea sistemul de protecție INDUSI izolat. Sistemul nu permite unei locomotive să depășească un semnal pe roșu prin inductorii amplasați atât pe locomotivă, cât și la nivelul semnalului.
Ceea ce a dus la evitarea unui grav dezastru feroviar a fost faptul că mecanicul trenului CER Fersped, care intra în stație pe aceeași linie, a observat trenul GFR venind spre el și a frânat brusc.
Club Feroviar susține că mecanicul trenului GFR ar fi fost sub influența alcoolului, dar nu s-a procedat la testarea sa. Mai mult, el a fost lăsat să dea înapoi trenul, o procedură complicată.
Trenul GFR circula pe ruta Dej-Sfântu Gheorghe, iar incidentul a avut loc la 4.34, joi, 8 iunie, potrivit ASFR.
„Trenul nr. 66691-007 aparţinând OTF Grup Feroviar Român SA, remorcat cu locomotiva EA 534 având efectuat parcurs de intrare din direcţia Albești Târnava la linia 5 din staţia CF Sighişoara nu a oprit în staţie şi a depășit semnalul de ieșire X5, după care s-a angajat pe parcursul de intrare al trenului nr. 57700 aparținând OTF CER-Fersped SA, care circula din sens opus (din direcţia Daneș) şi care urma să gareze în staţia CF Sighişoara, la linia 4”, a explicat Autoritatea pentru Siguranță Feroviară Română pentru Club Feroviar.
Autoritatea pentru Siguranță Feroviară Română: CFR a raportat incidentul după 12 ore
CFR a confirmat incidentul, punctând că „au fost avizate instituțiile abilitate pentru investigarea incidentului feroviar produs în stația CF Sighișoara, conform regulamentului de investigare a accidentelor și incidentelor, de dezvoltare și îmbunătățire a siguranței feroviare pe căile ferate. După finalizarea cercetărilor, concluziile se vor regăsi în Raportul de investigare întocmit de către Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER)”.
ASFR a subliniat că CFR a reacționat cu o întârziere: „Avizarea pe care CFR SA susține că a făcut-o a fost trimisă abia la ora 17.24, în condițiile în care incidentul a avut loc cu peste 12 ore mai devreme, la ora 4.34”.
Potrivit art. 22 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 117/2010 pentru aprobarea Regulamentului de investigare a accidentelor şi a incidentelor, de dezvoltare şi îmbunătăţire a siguranţei feroviare pe căile ferate şi pe reţeaua de transport cu metroul din România, avizarea incidentului de către CFR SA trebuia făcută „de îndată”.
Foto: Sighișoara News
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro