Într-un an normal, China ar fi vândut până acum peste 6 milioane de mașini noi. În acest an, numărul este mai aproape de 3,7 milioane, iar acum guvernul susține cu bani acest domeniu pentru a ajuta cea mai mare piață auto din lume să-și revină după pandemia de coronavirus.

Vânzările de autoturisme au scăzut cu 42% în primul trimestru din 2020 față de anul trecut, potrivit datelor publicate la sfârșitul săptămânii trecute de Asociația Chineză a Producătorilor de Automobile (CAAM).

Aceasta se datorează, în mare măsură, scăderii drastice cu 79% a vânzărilor din februarie – când pe o piață cu 1,4 miliarde de aomeni s-au vândut doar 310.000 de mașini. Doar 1,43 milioane de vehicule au fost vândute în China luna trecută, o scădere de 43% față de martie 2019.

Industria auto joacă un rol crucial în economia Chinei. Peste 40 de milioane de oameni se bazează pe acest sector pentru locuri de muncă, direct sau indirect. Industria generează mai mult de 1 trilion de dolari în fiecare an, aproximativ 10% din producția Chinei.

O piață auto sănătoasă în China este de bun augur pentru restul lumii. Producătorii auto mondiali precum Volkswagen și General Motors vând milioane de mașini în China. Pentru ambele companii, vâznările din China înseamnă 40% din cele totale.

România va primi litoralul ucrainean al Mării Negre și 100.000 de soldați NATO vor fi trimiși în Ucraina, susține Serviciul rus de Informații Externe: „O încercare de răzbunare”
Recomandări
România va primi litoralul ucrainean al Mării Negre și 100.000 de soldați NATO vor fi trimiși în Ucraina, susține Serviciul rus de Informații Externe: „O încercare de răzbunare”

Cu toate acestea, întoarcerea la normalitate va fi dificilă pentru China. Economia încă încearcă să-și revină după ce guvernul a încercat să stingă focarul de coronavirus, izolând orașele întregi și restricționând călătoriile. Construcția de automobile s-a oprit, deoarece măsurile impuse de guvern au obligat fabricile să închidă și să renunțe și la claborarea cu lanțurile de aprovizionare. O mare parte a lumii este în continuare blocată, ceea ce complică și mai mul recuperarea.

Cel puțin producția auto a început să se miște. Chiar și Wuhan, epicentrul virusului și un hub important pentru industria auto mondială, și-a încheiat blocada de 76 de zile, săptămâna trecută. Apetitul pentru achiziția de autoturisme este la cote foarte mici și, oricum, de anul trecut s-a instalat un trend de scădere. Vânzările totale de autoturisme din China au scăzut cu aproximativ 8% în 2019, la puțin sub 25,8 milioane, după ce au înregistrat un minus de aproape 3% în 2018 – prima contracție din anii ’90.

„Întreruperea lanțului de aprovizionare cauzat de coronavirus este cu siguranță o durere de cap pentru producătorii de autovehicule, iar cererea este în continuare scăzută, după doi ani consecutivi de contracție a vânzărilor în China”, a scris analistul financiar Alicia García-Herrero, economist șef Asia Pacific la Natixis.

Ascensiunea lui Călin Georgescu, analizată de mai mulți experți: „Social media te convinge rapid, în câteva zile, dar fără profunzime”
Recomandări
Ascensiunea lui Călin Georgescu, analizată de mai mulți experți: „Social media te convinge rapid, în câteva zile, dar fără profunzime”

O „nevoie urgentă” pentru a stimula vânzările

Asociația Constructorilor din China a declarat că, pe măsură ce se repornește producția, stimularea vânzărilor devine acum „problema principală” a industriei și reprezintă o „nevoie urgentă”.

Chiar dacă piața auto va avea capacitatea să se ridice în al doilea trimestru, este puțin probabil să se poată compensa pierderile din primul trimestru, a adăugat CAAM.

Asociația nu a lansat o nicio nouă previziune de vânzări pentru acest an. Înainte de izbucnirea pandemiei, a prezis o scădere de 2% în 2020. Totuși, estimările recente independente au fost mult mai severe: vânzările auto din China ar putea scădea cu până la 10% în acest an, potrivit unei analize S&P Ratings publicată săptămâna trecută.

Luna trecută, guvernul chinez a anunțat că va prelungi, pentru încă doi ani, subvențiile și reducerile de impozite pentru vehiculele noi cu energie nepoluantă, cum ar fi mașinile electrice sau hibride plug-in.

Țara a început să reducă drastic aceste stimulente anul trecut, pentru a elimina companiile cu performanțe reduse. Dar, vehiculele electrice au suferit mai mult decât piața celor cu propulsie normală. Luna trecută, au fost vândute doar 53.000 de astfel de mașini, o scădere de 53% față de 2019. Totuși, această cifrele nu includ și vânzările Tesla, producătorul auto american care în ultima vreme a făcut presiuni puternice pentru clienții chinezi.

Drumul de la Ceaușescu la Georgescu. Bonus: pericolul unui front „suveranist” care înseamnă, de facto, moartea statului român european
Recomandări
Drumul de la Ceaușescu la Georgescu. Bonus: pericolul unui front „suveranist” care înseamnă, de facto, moartea statului român european

1.400 de dolari la achiziția unei mașini noi

Administrațiile locale intră și ele în joc. Cel puțin o 20 de orașe sau provincii au încurajat oamenii să cumpere mașini, în principal oferind subvenții în numerar de până la 1.400 de dolari americani pe vehicul.

Țara speră că cererea va reveni pe măsură ce școlile se vor redeschide în primăvară și se apropie și sezonul estival. Nevoia de a conduce copiii către și de la școală este un motiv mare pentru care oamenii din China cumpără mașini, potrivit China Passenger Car Association (CPCA), un alt grup comercial.

Secretarul general al CPCA, Cui Dongshu, a mai declarat, la începutul acestei luni, că vacanța din luna mai va dura cinci zile în 2020, mai mult decât a fost în ultimul deceniu. El speră că dorința chinezilor de a pleca într-o vacanță mai lungă ar putea stimula vânzările.

Mai puțini bani de cheltuit

Însă distribuirea de subvenții și speranța că șoferii se vor întoarce pe șosele nu va fi suficientă pentru a salva piața auto din China. Creșterea explozivă a vânzărilor care a definit piața auto din China în anii 90 a dispărut de mult. Și García-Herrero a menționat în raportul său de cercetare că puterea de cumpărare a consumatorilor chinezi a slăbit, creând o problemă structurală de bază care ar putea gripa vânzările pentru o perioadă lungă de timp.

Lipsa de cerere pentru mașini – și alte produse cu valoare mare – poate fi atribuită unei multitudini de probleme care au afectat economia Chinei în ultimii ani. García-Herrero a arătat că o problemă este creșterea costurilor pentru locuințe, care a redus considerabil bugetul pe care chinezii îl pot aloca pentru alte achiziții.

Un decalaj din ce în ce mai mare între bogați și săraci a determinat, de asemenea, stagnarea veniturilor, ceea ce afectează în special vânzările de vehicule mai accesibile. Și restricțiile dure pentru bănci, inițiate în 2017, au făcut ca oamenii să găsească mult mai greu finanțări pentru achizițiile de mașini, scrie CNN.

   

Urmărește cel mai nou VIDEO

Google News Urmărește-ne pe Google News

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Băsescu: „N-a fost niciun atac rusesc. A fost atacul la democraţie prin şarlatanie, prin ceea ce este acest Georgescu”
Știrileprotv.ro
Băsescu: „N-a fost niciun atac rusesc. A fost atacul la democraţie prin şarlatanie, prin ceea ce este acest Georgescu”
S-a aflat! De ce s-a retras Marcel Ciolacu din cursa prezidențială, după ce s-a cerut renumărarea voturilor: „Vreau doar ca românii să afle adevărul...”
Viva.ro
S-a aflat! De ce s-a retras Marcel Ciolacu din cursa prezidențială, după ce s-a cerut renumărarea voturilor: „Vreau doar ca românii să afle adevărul...”
Fosta soție a lui CRBL, interviu în lacrimi, după divorț. Cum a reacționat fiica lor când a aflat că tati are o iubită. Dureros ce a ieșit la iveală
Libertateapentrufemei.ro
Fosta soție a lui CRBL, interviu în lacrimi, după divorț. Cum a reacționat fiica lor când a aflat că tati are o iubită. Dureros ce a ieșit la iveală
De sâmbătă, 30 noiembrie, după ora 10, patru zodii ajung să dea lovitura. Li se schimbă total norocul, vin vremuri bune
FANATIK.RO
De sâmbătă, 30 noiembrie, după ora 10, patru zodii ajung să dea lovitura. Li se schimbă total norocul, vin vremuri bune
„A făcut totul să mă distrugă!”. Simona Halep, mesaj-MANIFEST, după ce Iga Swiatek a fost prinsă dopată
GSP.RO
„A făcut totul să mă distrugă!”. Simona Halep, mesaj-MANIFEST, după ce Iga Swiatek a fost prinsă dopată
Ana Bodea și Valentin Butnaru, parteneri de cuplu, dar și în afaceri. Ce proiect ambițios au demarat cei doi îndrăgostiți: „De-abia aștept să…”
Elle.ro
Ana Bodea și Valentin Butnaru, parteneri de cuplu, dar și în afaceri. Ce proiect ambițios au demarat cei doi îndrăgostiți: „De-abia aștept să…”
'Un dușman nu îți face ce ne-a făcut Silviu nouă!' La 2 săptămâni de la moartea lui Silviu Prigoană, fratele lui, Daniel, a povestit detalii neștiute din trecutul familiei lor
Unica.ro
'Un dușman nu îți face ce ne-a făcut Silviu nouă!' La 2 săptămâni de la moartea lui Silviu Prigoană, fratele lui, Daniel, a povestit detalii neștiute din trecutul familiei lor
Vești proaste înainte de Crăciun. Ce se întâmplă cu carnea de porc
Financiarul.ro
Vești proaste înainte de Crăciun. Ce se întâmplă cu carnea de porc
Haosul după decizia CCR ia amploare. Frauda reclamată de Cristian Terheş nu a fost găsită, iar voturile se renumără fără observatori independenţi
Observatornews.ro
Haosul după decizia CCR ia amploare. Frauda reclamată de Cristian Terheş nu a fost găsită, iar voturile se renumără fără observatori independenţi
Horoscop 30 noiembrie 2024. Racii au șansa de a se întoarce la preocupări mai constructive, cu condiția să nu se ocupe prea mult de cei din jur
HOROSCOP
Horoscop 30 noiembrie 2024. Racii au șansa de a se întoarce la preocupări mai constructive, cu condiția să nu se ocupe prea mult de cei din jur

Știri mondene

Știri România

RECOMANDĂRI