„În ceea ce privește traficul greu, mașini de peste 7,5 t, camioane, autocare, în aproape toată Europa, în 23 din 27 de state membre se taxează folosirea rețelelor de drumuri naționale ale țărilor respective, nu pe timp ca în România, unde avem o rovinietă care e valabilă o zi, o săptămână sau un an, ci pe distanță parcursă. Bulgaria, Ungaria, Austria folosesc acest sistem. E vorba ca și noi să facem această trecere pentru traficul greu, iar pentru mașini mici rămâne rovinieta și sistemul de acum”, a spus Cătălin Drulă, luni, la Digi24.
Ministrul transporturilor a explicat importanța introducerii acestui tip de taxare.
„Așa e și în Austria, pentru mașini mici se plătește vinieta austriacă, traficul greu plătește la distanță parcursă. Permite o taxare mai corectă și a utilizării, și a poluării, ne permite să avem o competiție mai echilibrată între traficul feroviar și cel rutier”, a mai precizat Drulă.
Modificarea sistemului de taxare pentru reţeaua de drumuri naţionale şi autostrăzi este stabilită printr-o directivă europeană şi a fost o condiţie pentru finanţarea proiectelor de infrastructură prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă.
În prezent, rovinieta pentru autoturisme costă între 15 lei pe săptămână şi 137 de lei pe an, iar la camioane de la 54 de lei pe zi la 6.000 de lei pe an. Rovinieta a fost introdusă în 2002.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro