Cuprins:
Noi restricții impuse producătorilor auto
În cadrul unei întâlniri cu aproape 60 de reprezentanți ai producătorilor auto, ministerul a prezentat noile cerințe. Această decizie vine în urma unui accident fatal implicând modelul SU7 al Xiaomi, care a stârnit îngrijorări cu privire la siguranța vehiculelor.
Detalii despre accidentul Xiaomi
Mașina Xiaomi a luat foc după ce a lovit un stâlp de ciment cu o viteză de 97 km/h, la câteva secunde după ce șoferul a preluat controlul de la sistemul avansat de asistență la condus (ADAS).
Ministerul a clarificat noile cerințe publicate în februarie privind actualizările tehnologice legate de conducere pentru vehiculele inteligente și conectate. Producătorii auto nu mai au voie să testeze și să îmbunătățească ADAS prin actualizări software de la distanță pentru vehiculele deja livrate clienților fără aprobare. Ei sunt acum obligați să efectueze suficiente teste pentru a verifica fiabilitatea și să obțină aprobarea autorităților înainte de astfel de lansări.
Aceste măsuri de reglementare vin într-un moment în care producătorii auto se grăbesc să lanseze noi modele echipate cu ADAS, promovând capacitatea de „conducere inteligentă” ca un punct- cheie de vânzare în lupta cu un război brutal al prețurilor.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_bc7c3d8f4eaff01872d9ef866ad42d15.webp)
BYD a escaladat competiția în februarie când a lansat cel puțin 21 de modele accesibile, cu prețuri începând de la mai puțin de 10.000 de dolari, echipate cu funcții gratuite de „conducere inteligentă.” Mulți dintre concurenții săi, inclusiv Leapmotor și Toyota, au urmat exemplul.
Reglementări mai stricte
Chinezii înăspresc controlul asupra tehnologiilor vehiculelor electrice, pe măsură ce industria a crescut mai repede decât era de așteptat. Vânzările de vehicule electrice și hibride au reprezentat peste jumătate din totalul vânzărilor de vehicule la sfârșitul anului trecut. De asemenea, autoritățile înăspresc reglementările privind standardele bateriilor pentru vehicule electrice, cu scopul de a reduce riscurile de incendiu și explozii.
Analiștii și sursele din industrie avertizează că regulile de reglementare mai stricte vor crește costurile și vor încetini ritmul dezvoltării și adoptării tehnologiei. Cu toate acestea, acest lucru ar putea accelera o consolidare mult așteptată în industria auto aglomerată din China, care se confruntă cu supracapacitate.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_0320cd177a7512d93eccc74b56464446.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_40c4fb59fac549bece95be4a3d37f0eb.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_ba3acaac6171e474b1ef708deacf6b1f.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_8e09688e1c30ca8de421e14a19b26a33.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_30650e5a7ff131bc18e3e9d6f76d5803.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_afabf58ad5677a4a90ca3e43508e5114.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_d5d24e6cc733b5f8a88c756a01c42c0a.jpg)