Studiul de prefezabilitate evidențiază avantajele construirii liniei de metrou dintre Gara de Nord și și Gara Progresul.
„Studiul a relevat faptul că dintr-o gamă de opţiuni în ceea ce priveşte mijloacele de transport în comun – precum metroul, autobuzul, tramvaiul, autobuzul rapid – metroul reprezintă cea mai benefică şi fezabilă intervenţie de transport public de-a lungul coridorului care leagă Gara de Nord şi Gara Progresul”, se precizează în comunicat Metrorex.
Principalele concluzii ale cercetării sunt:
- crearea unui sistem eficient de transport la nivelul oraşului;
- reducerea impactului activităţilor de transport asupra mediului;
- îmbunătăţirea siguranţei sistemului de transport din Bucureşti;
- reducerea traficului de călători de pe Magistrala 2 de metrou prin creşterea capacităţii de transport public de-a lungul coridorului nord-sud;
- îmbunătăţirea accesibilităţii transportului public în zonele cu densitate mare a populaţiei din partea de sud a Bucureştiului.
„Noul tronson de metrou va avea o lungime de cca. 11 km şi aproximativ 14 staţii + 1 depou. Costul investiţiei este estimat la 1,1 miliarde de euro (1.120 de milioane de euro). În continuarea Studiului de Prefezabilitate se efectuează Studiul de Fezabilitate, ce are ca termen de finalizare al doilea semestru din 2019, iar cele două studii sunt finanţate prin Programul de Cooperare Elveţiano-Român”, arată documentul.
Reprezentanții Metrorex susțin că, prin construirea liniei de metrou Lac Străulesti – Gara de Nord – Gara Progresul, transportul public de suprafață se va descongestiona în centrul și sudul orașului. De asemenea, se va realiza o legătură directă între zona de nord-vest și zona de sud a Bucureștiului.
Linia de metrou ar putea face legătura spre Aeroportul București Sud, pe care Guvernul vrea să-l construiască în parteneriat public-privat.
Un alt proiect al Metrorex este Magistrala 5 de metrou spre Aeroportul Otopeni, care a devenit subiectul unei anchete a Oficiului European de Luptă AntiFraudă (OLAF). În februarie, premierul Dăncilă a confirmat eșecul construcției metroului spre Otopeni cu fonduri europene, precizând că există riscul să se trimită toată documentația înapoi.
Citește și EXCLUSIV/ Ovidiu Grosu trăiește în Danemarca, dar își amintește perfect de adolescența în Videle. ”Viorica Dăncilă mi-a fost profă și Carmen Dan colegă, mergeam la cules de mușețel!”
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro