MENIU CAUTĂ
, de Daniel Ionașcu

O fabrică din Timiș s-a închis după ce angajații au furat matrițele de Lamborghini și le-au vândut la fier vechi

Distribuie

O fabrică a unui producător de componente auto s-a închis în anul 2018, după ce angajații au furat matrițele de Lamborghini, iar compania nu a mai putut furniza piesele necesare în timpul dorit și la calitatea necesară, scrie Adevărul.

Povestea a apărut după ce angajații firmei au fost concediați.

Nemulțumiți că au primit doar trei salarii compensatorii, în loc de șase cum prevedea contractul colectiv de muncă, aceștia s-au adresat instanței.

Compania în cauză se numește Enec Automotive SRL, iar aceasta a fost creată special pentru a executa astfel de comenzi. Inițial, în 2016, fabrica a fost deschisă la Remetea, județul Timiș, de către compania germană Heyform Bramsche GMBH. Ulterior, în 2017 aceasta a fost vândută unei firme din Hong Kong.

În 2018, firma a fost închisă, iar angajații concediați.

Situația a ajuns la vârful conducerii Volkswagen

În justiție, avocații companiei au susținut că unul dintre motivele închiderii este furtul matrițelor Lamborghini.

„După începerea activităţii, pârâta a întâmpinat mai multe categorii de probleme care au făcut ca societatea să nu reuşească să obţină profit şi nici să îşi poată menţine clienţii.

Una dintre principalele cauze ale creşterii costurilor societăţii şi ale punerii societăţii în imposibilitatea de a-şi onora comenzile primite (la termen şi la standardele calitative cerute pe piaţa auto de elită) a fost faptul că mai multe matriţe proprietate a Automobili Lamborghini au fost furate de către angajaţi si vândute la fier vechi, faptă care a adus un prejudiciu imens societăţii (de peste 200.000 euro), la tensiuni între angajaţii cu competenţe de control şi personalul productiv, dar, mai ales, a condus la reîncredinţarea comenzilor de către Grupul Volkswagen unei alte societăţi.

Societatea Enec Automotive SRL, creată special pentru executarea acestor contracte, a rămas astfel fără clienţi”, se arată în documentele depuse de companie.

Ulterior, aceasta a cumpărat alte matrițe, dar piesele scoase nu erau la standardele necesare. Vestea a ajuns la conducerea grupului Volkswagen, care deține Lamborghini, iar apoi acesta a dat comenzile altor firme.

Documentele mai arată că furtul matrițelor este investigat de Parchetul de pe lângă Tribunalul Timiș.

Angajații au câștigat

Între timp, angajații au câștigat parțial în instanță, dar hotărârea nu este încă redactată.

În paralel, aceștia doresc blocarea conturilor firmei pentru a putea recupera sumele câștigate.

Grupul Volkswagen era interesat anul trecut de deschiderea unei fabrici în România, țara noastră fiind la concurență cu Bulgaria și Turcia.

Lamborghini este unul dintre cei mai exclusiviști constructori de bolizi de lux din lume, alături de Ferrari, Bugatti, Pagani, Lotus sau Koenig.

Citește mai multe despre furt, Lamborghini și Volkswagen pe Libertatea.

Comentarii