Compania a declarat că a activat operațiunile de urgență pentru a restabili alimentarea cu energie electrică și a descris pana de curent ca fiind „la nivelul întregului sistem”.
Luma a anunțat pe rețelele de socializare că „informațiile preliminare indică o defecțiune la o linie subterană”.
Aceasta a precizat că intenționează să restabilească alimentare în etape și că „întregul proces va dura între 24 și 48 de ore, dacă condițiile o permit”.
Josué Colón, directorul Autorității pentru Energie Electrică din Puerto Rico, a declarat pentru Telemundo că el crede că reluarea furniizării energiei electrice va dura câteva zile.
„Cerem răspunsuri”
Puerto Rico s-a confruntat cu o serie de pene de curent din 2017, când uraganul Maria a afectat grav insula, inclusiv rețeaua electrică. Pana de curent părea să fie semnificativ mai mare decât întreruperile din această vară.
O pană de curent în iunie a lăsat aproximativ 350.000 de persoane fără electricitate. În august, 700.000 de oameni au rămas fără curent în urma uraganului Ernesto.
„Cerem răspunsuri”, a declarat guvernatorul teritoriului, Pedro Pierluisi, pe rețelele sociale. Companiile energetice, a adăugat el, „trebuie să accelereze repornirea unităților generatoare din afara zonei de avarie și să informeze oamenii despre măsurile pe care le ia pentru a restabili serviciul pe toată insula.
Luma se ocupă de distribuția energiei în Puerto Rico, în timp ce compania Genera o produce. Ambele companii sunt private și au fost criticate în ultimii ani pentru rețeaua defectă a insulei.
Solicitările de comentarii trimise prin e-mail, marți dimineață, au generat răspunsuri automate din partea reprezentanților companiilor, care au declarat că nu vor fi disponibili până în ianuarie.
Aeroportul Internațional Luis Muñoz Marín, cel mai aglomerat din Puerto Rico, a anunțat că „funcționează normal datorită generatoarelor”.