Prada lansează colecția limitată în februarie 2026

Colecția va include 2.000 de perechi, fabricate în regiunile Maharashtra și Karnataka, iar fiecare pereche va costa aproximativ 800 de euro, adică 930 de dolari, a confirmat pentru Reuters Lorenzo Bertelli, directorul de marketing și responsabil de sustenabilitate în cadrul grupului. Prada va colabora cu două instituții susținute de guvernul indian, LIDCOM și LIDKAR, pentru a combina tehnicile tradiționale cu tehnologia și standardele italiene.

 

„Vom mixa capacitățile originale ale producătorilor cu tehnicile noastre de manufactură”, a spus Lorenzo Bertelli într-un interviu pentru Reuters.

Colecția va fi disponibilă în 40 de magazine Prada din întreaga lume și online începând cu februarie 2026.

Prada cedează acuzațiilor că a copiat sandalele tradiționale din India

Prada s-a confruntat cu un val de reacții negative după ce, în cadrul unei prezentări la Milano, au apărut niște sandale asemănătoare celor purtate în India încă din secolul al XII-lea. Fotografiile au devenit virale, iar artiști, activiști și politicieni au acuzat brandul de apropriere culturală și lipsă de recunoaștere a originii designului.

 

Ulterior, Prada a admis că inspirația vine din stilurile tradiționale indiene și a început discuții cu grupurile de artizani pentru a crea un parteneriat real. „Vrem să fim un multiplicator de conștientizare pentru aceste chappals”, a declarat Lorenzo Bertelli, fiul fondatorilor Miuccia Prada și Patrizio Bertelli, pentru Reuters.

Artizanii indieni, incluși într-un program internațional de formare

Parteneriatul, care va dura trei ani, include pregătirea artizanilor locali atât în India, cât și prin stagii de scurtă durată la Academia Prada din Italia. Costurile programului și ale proiectului se ridică la „câteva milioane de euro”, potrivit lui Bertelli.

Sandalele tradiționale Kolhapuri sunt realizate în mod tradițional în Maharashtra și Karnataka, de comunități marginalizate. Artizanii speră că asocierea cu un brand global va aduce venituri mai mari și va atrage tineri către această meserie aflată în declin din cauza imitațiilor ieftine și a cererii tot mai mici.

„Odată ce Prada validează această artă ca produs de lux, efectul domino va funcționa și va crește cererea”, a declarat Prerna Deshbhratar, directorul general al LIDCOM.

Prada nu deschide magazine noi în India, deocamdată

Deși brandul vede India ca pe o piață cu potențial uriaș, nu există planuri imediate de a deschide magazine de modă sau fabrici în această țară. Anul acesta, Prada a inaugurat primul său magazin de beauty în Delhi, dar extinderea în zona de retail vestimentar mai așteaptă.

„Nu am planificat încă deschideri de magazine în India, dar luăm în considerare asta foarte serios”, a spus Bertelli, estimând că o astfel de decizie ar putea fi luată în trei până la cinci ani.

Prada a lansat în colecția sa de toamnă 2025 și o pereche de pantofi maro despre care se spune că ar semăna cu opincile din România. Celebra casă de modă din Italia vinde încălțările la aproape 1.200 de euro.

Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI
Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.