Primăria Capitalei mobilizează toți electricienii angajați, ca semafoarele să nu se defecteze din cauza ninsorii și să se blocheze orașul.
Având în vedere ninsoarea abundentă și viscolul înregistrate în ultimele ore în Capitală, primarul general, Gabriela Firea, i-a convocat astăzi, la sediul Politiei Locale, pe toți responsabilii implicați în programul de deszăpezire și combatere polei de la nivelul Municipiului București pentru a evalua situația intervențiilor și pentru a stabili planul de măsuri pentru zilele următoare: „400 de utilaje de deszăpezire se afla în acest moment în teren, în toate sectoarele Capitalei și acționează în baterie pentru degajarea zăpezii de pe arterele principale, iar după ora 15:00, când prognozele ne spun ca se vor diminua ninsorile, acestea vor interveni cu prioritate pe arterele de legătura și pe străzile secundare. De asemenea, peste 1000 de operatori manuali lucrează la degajarea zăpezii de pe trotuare, din stațiile și refugiile RATB”, a declarat Gabriela Firea.
Referitor la semafoare, Primăria Capitalei a transmis că sunt asigurate 3 schimburi formate din echipe mixte de electricieni ai Administrației Străzilor și ai Companiei Municipale Managementul Traficului București S.A.
335 de salariați RATB, mobilizați pentru îndepărtarea zăpezii de pe refugii
Totodata, RATB a acționat cu soluții anti- îngheț pentru asigurarea accesului pe liniile de tramvai, la macazuri, precum și la refugiile de tramvai. Pentru îndepărtarea zăpezii de pe refugii au fost angrenați 353 salariați. Au fost mobilizate echipele pentru verificarea și menținerea în stare de funcțiune a rețelelor de contact pentru tramvaie și troleibuze. ”Deși s-au înregistrat probleme punctuale în ceea ce privește circulația tramvaielor de pe linia 41, acestea au fost remediate în mai putin de jumătate de oră”, transmite Primăria Capitalei.
542 de persoane fără adăpost sunt cazate în centrele sociale ale Municipalității. Există 20 de persoane refuză adăpostirea însa echipele DGASMB le monitorizează și le distribuie hrană caldă și îmbrăcăminte.
Măsuri față de taximetriștii care refuză să ia clienți
Primarul General a mai anunțat că la dispeceratul Primăriei Municipiului București au sunat cetățeni care au semnalat cazuri în care taximetriștii au cerut tarif preferențial sau au refuzat câteva curse solicitate de clienți, contrar legii și regulamentului Municipalității: „S-a luat legătura cu respectivele companii de taximetrie, cărora li s-a solicitat luarea unor măsuri conform legislației în vigoare, iar noi vom sancționa drastic aceste abateri, mai ales ca cetățenii au fost lăsați în frig pentru că nu au dorit sa plătească o cursă la suprapreț„, a mai declarat primarul.
Pentru sesizări privind persoanele fără adăpost se poate apela gratuit non-stop, numărul de tel scurt 021.9524, iar pentru avarii și alte probleme datorate fenomenelor meteo, bucureștenii pot apela numărul de telefon gratuit 0.800.800.868.
CITEȘTE ȘI
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro