Mergi direct la conținut »
Proiectul de vouchere pentru benzină și motorină, contestat de 22 de asociații. Exemplul primăriei din Viena
Știri România Libertatea > Ştiri > Știri România > Proiectul de vouchere pentru benzină și motorină, contestat de 22 de asociații. Exemplul primăriei din Viena

Proiectul de vouchere pentru benzină și motorină, contestat de 22 de asociații. Exemplul primăriei din Viena

Proiectul de vouchere pentru benzină și motorină anunțat de primarul Capitalei Gabriela Firea este contestat de 21 de asociații non guvernamentale care militează pentru un București curat. Sistemul car-sharing pentru părinții care iși duc copii la școală și oamenii care merg la serviciu nu este considerat viabil de asociații, care sugerează alternative pentru un mediu sănătos. OPTAR - Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România și alte 21 de asociații le cer consilierilor generali să nu adopte proiectul de lege.

De Mihai Niculescu,

Proiectul presupune decontarea combustibilului, în valoare de până la 500 RON/lună pentru utilizarea în comun a mașinilor personale de către părinții care se asociază pentru a-și duce împreună copiii la școală şi până la 500 RON/lună pentru adulții care se asociază pentru a se deplasa împreună prin regiunea București-Ilfov.

”Alocarea de fonduri publice pentru decontarea combustibililor pentru utilizarea autoturismului va duce la o formă de subvenționare a utilizării transportului motorizat individual, asta în condițiile în care toată energia și fondurile publice ale instituției publice trebuie să fie îndreptate spre măsuri care să ducă tocmai la descurajarea acestui comportament. Mai mult, este greu de imaginat o metodologie de implementare pentru un astfel de program, existând un potențial mare de utilizare a acestor fonduri altfel decât conform cu scopul declarat în această hotărâre”, se arată în comunicatul OPTAR, preluat de hotnews.ro.

Asociații au dat exemplul Vienei pentru descongestionarea traficului și limitarea poluării

– Realizarea de trotuare accesibile pietonilor;

– Realizarea de trasee sigure pentru biciclete;

– Realizarea de trasee dedicate transportului public (inclusiv pentru TAXI şi biciclete);

– Blocarea accesului autovehiculelor pe străzile din jurul școlilor la orele începerii cursurilor pentru a descuraja părinții să folosească transportul copiilor cu autoturismul la școală.

O directoare cu diplomă falsă de ASE lucrează de peste 10 ani la spitalele Primăriei Capitalei!
Recomandări

O directoare cu diplomă falsă de ASE lucrează de peste 10 ani la spitalele Primăriei Capitalei!

”Măsurile adoptate în Viena sunt în acord cu planurile de dezvoltare durabilă a oraşului. Cu toate că Bucureştiul a adoptat un plan similar, soluţiile propuse de Primăria Capitalei sunt contrare principiilor care îl guvernează. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a fost aprobat de CGMB (și, ulterior, ignorat de PMB) chiar în acest mandat. În schimb, în loc să adopte măsuri verificate de mii de oraşe, Primăria Capitalei propune un nou experiment pentru traficul din Bucureşti, propunând un program pilot prin care să stimuleze transportul copiilor cu autoturismele la școală. Pe lângă nocivitatea propunerii, Primăria educă noile generaţii să li se pară firesc să se deplaseze cu autoturismele prin oraş, acest fapt contravenind principiilor dezvoltării durabile”, se susține OPTAR.


La doi ani de la scandalul echipamentelor de la Rio, apare un nou episod similar. Uniformele Armatei Române s-au decolorat după 6 luni, sub soarele din Afganistan!


 

Close
Închide
  Close