A fost mare entuziasm când vehiculul a ajuns în sfârșit. Cu toate acestea, în ciuda asemănării sale izbitoare cu originalul, dezamăgirea s-a instalat rapid: o primă privire asupra mașinii a dezvăluit că este o versiune semnificativ redusă a unui Range Rover autentic.

Proporțiile nu numai că par neobișnuite, dar fac și ca vehiculul să pară considerabil mai puțin luxos.

Maneta selectorului de viteze, instabilă

Cea mai evidentă diferență constă în anvelope: în timp ce modelul de comparație din videoclip are jante de 22 de inchi, copia are doar jante de 14 inchi. Jantele sunt mai mici pentru consum mai mic.

Dar aceasta nu este singura diferență față de original. Caroseria copiei chinezești este fabricată din tablă subțire, iar mânerele electrice ale ușilor au fost înlocuite cu mânere simple, tip bară.

Există, de asemenea, diferențe notabile de calitate la nivelul capacului rezervorului de combustibil, al selectorului de viteze și al oglinzii retrovizoare: acestea sunt extrem de fragile, iar unele pot fi îndepărtate cu efort minim.

Range Rover la patru mii de euro! Cum au ajuns replicile unor mașini celebre să se vândă la astfel de prețuri pe internet

Motor electric de 3,5 kilowați

Ecranul tactil era surprinzător de funcțional în consola centrală, dar acesta afișează o grafică ce nu seamănă deloc cu cea a originalului.

În loc de animații luxoase, acesta prezintă imagini simple, pixelate, care amintesc de smartphone-urile învechite.

Sub capotă, devine rapid clar că replica nu seamănă deloc cu originalul. În timp ce adevăratul Range Rover se mândrește cu motoare cu șase cilindri în linie sau V8 cu cel puțin 300 CP, copia este echipată cu un motor electric slab de 3,5 kilowați. Acesta este echivalentul a puțin sub 5 cai-putere.

Nu uitați de costurile suplimentare

Un astfel de vehicul ar putea părea tentant la prima vedere, în ciuda deficiențelor sale calitative, mai ales la prețul imbatabil.

Dar, așa cum se întâmplă adesea, diavolul se ascunde în detalii. Sau, în acest caz, în costurile suplimentare.

Problema este că prețul, de obicei, nu se oprește la suma menționată. În cazul celor doi YouTuberi, prețul vehiculului s-a dublat, cu toate taxele suplimentare și costurile de livrare.

Totuși, cei doi au spus că pentru patru mii de dolari este o mașină bună, având în vedere că originalul costă de 35 de ori mai mult, adică vreo 150.000 de dolari.

Land Rover a câștigat un proces cu alți chinezi

În 2019, Jaguar Land Rover – proprietarul Range Rover – a câștigat un proces împotriva constructorului chinez Jiangling Motor Corporation (JMC), conform The Guardian.

Instanța a constatat că JMC a copiat neautorizat modelul Evoque.

La acel moment, modelul chinez costa 14.000 de lire sterline, față de 40.000 de lire sterline, cât costa cel original.

De asemenea, în 2015, Porsche voia să dea în judecată producătorul chinez Zotye, care a copiat modelul Macan, potrivit CarNewsChina.com.

Nu sunt singurele cazuri, pe platformele Alibaba și Aliexpress din China se vând și copii de Rolls-Royce, Bugatti sau chiar RAM.

Războiul clonelor

Există însă și o altă categorie de mașini chinezești. Acestea sunt „inspirate” din ceva anume, dar fără a fi clone.

Unele dintre ele sunt disponibile în Europa, chiar în România. Spre exemplu, internauții au remarcat similaritățile modelelor Jaecoo J7 cu mașinile Range Rover.

Un canal de YouTube chiar a comparat modelul Jaecoo J8 cu Range Rover Velar. Culmea este că grupul chinez Chery, care deține marca Jaecoo, chiar produce în China modele Range Rover în parteneriat cu compania britanică.

Alte cazuri remarcate sunt Xiaomi YU7 – care seamănă cu Ferrari Purosangue ori BAIC BJ80 ce seamănă cu Mercedes Benz G-Class.

„Lamborghini Urus” la preț chinezesc

De asemenea, Dongfeng Forthing T5 Evo poți să zici că e apropiat de Lamborghini Urus. Libertatea a prezentat modelul la Salonul Auto București, acesta fiind disponibil în țara noastră la 34.890 de euro prin SUV Cars, cu tot cu TVA.

Spre comparație, Urusul original costă de la 200.000 de euro în sus.

Dongfeng Forthing T5 EVO galben seamănă izbitor cu Lamborghini Urus
Dongfeng Forthing T5 EVO

Europenii își pun și ei brandul pe mașini chinezești

În alte cazuri, producătorii europeni au venit ei înșiși cu modele chinezești peste care pun marca proprie.

Este cazul Daciei Spring, care este în fapt un model Dongfeng rebotezat, iar Allview CityZen este un BAW Pony.

Și mărcile japoneze fac la fel, modelul Mazda 6 fiind, de fapt, Deepal SL03 de la grupul chinez Changan.

Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI
Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.