În zona de Sosiri a Aeroportului Internaţional “Henri Coandă” Otopeni, mai multe terminale de comandă a taxiurilor sunt inactive la această oră.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2018/05/3302546716533258580849348078668368053272576n-465x620.jpg)
Mai multe terminale pentru comenzile de taxi din Aeroportul Otopeni sunt nefuncţionale (Sursa: https://www.facebook.com/MataLaurentiu)
Aparatele touch-screen sunt operate de companii de taxi afiliate Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR). Contactat de Libertatea, preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, a declarat că operatorii au cerut deja o întrevedere cu conducerea CNAB.
“Noi am cerut o întâlnire şi astăzi cu conducerea aeroportului. Au semnat cam 95% dintre cei care au touch-screen-uri pe Otopeni Sosiri. N-am primit niciun răspuns până acum. Plătim 2.000 de euro, plus TVA, pentru fiecare terminal, pe lună. Dacă le puneam aşa, fără să plătim nimic, mai înţelegeam. Noi nu putem intra sus, la Sosiri, să preluăm clienţii dacă n-avem ecusoane eliberate de Aeroportul Otopeni. Nu este corect ca unii să fie autorizaţi, să-şi plătească taxele şi alţii să facă transport de persoane după cum vor. Probabil e un fel de a protesta împotriva activităţii neautorizate de pe raza Aeroportului Otopeni”, susţine preşedintele COTAR.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_6d875a248542058c2cf21aa2e6dd0a0a.jpg)
Principala nemulţumire a taximetriştilor ar ţine de prezenţa taximetriștilor Uber în zona administrată de CNAB. „Dacă vă aduceţi aminte, la un moment dat, erau şi reclame cu Uber în zona aeroportului şi tot aşa am protestat şi au dispărut reclamele. Acum înţelegem că sunt reclame cu Uber în incinta aeroportului şi nimeni nu ia nicio măsură. Cei de la aeroport tot o tergiversează. Iniţial au spus că s-au stricat terminalele, după aceea şi-au permis să pună afişe pe terminale”, mai spune preşedintele COTAR.
Poziţia Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti
Potrivit reprezentanţilor Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, în acest moment nu ar exista niciun conflict cu companiile de taximetrie.
“Pasagerii au la dispoziţie taxiurile din faţa terminalului, care sunt la liber. Taxiurile de aici sunt verificate şi au tarif minim cuprins între 1,79 lei/km şi 1,99 lei/km. Dintre terminalele de comandă, funcţionează doar jumătate. Terminalele aparţin companiilor, noi doar le găzduim. Practic, acestea nu răspund comenzilor, pentru că şi-au închis terminalele. Nu putem interzice accesul în parcare unor autoturisme private. Doar poliţia, şi nu administraţia aeroportului, poate legima un şofer al unui autoturism privat. Pentru noi, un autoturism Uber sau un autoturism privat înseamnă acelaşi lucru”, explică, pentru Libertatea, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, Valentin Iordache.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_0cd6b070886de4aa6c4cd359190bd33f.jpg)
Războiul „de uzură”
Reamintim, în noiembrie 2016, taximetriştii acuzau conducerea Aeroportului că a permis amplasarea unui panou publicitar, „din care cetățenii români sau străini, care au nevoie de transport, înțeleg că Uber este compania acreditată, inclusiv pentru a face transferuri de la aeroport către orice destinație. Atunci, conducerea CNAB a transmis că autoturismele Uber nu au acces în zona de preluare a pasagerilor, care ar fi fost rezervată exclusiv taxiurilor autorizate.
Serviciile de transport Uber și Taxify ar putea fi interzise în România, din cauza unui proiect de ordonanță de urgență al Ministerului Dezvoltării care modifică legea taximetriei. Proiectul propune amendarea cu 5.000 de lei a șoferilor care transportă persoane sau marfă fără autorizație. Amenzile vor afecta serviciile Uber și Taxify, descurajând șoferii, deoarece aceștia nu au autorizații.
Citește și:
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_12be16174928c1de7d1582f9b566c51e.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_aca083c6b0ac19185247aebdd9d2b813.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_a5181e50ef5fdb6909c5deb7da88d42c.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_a6d9c86cc74721b1f8b9445c12174bfb.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_a407cbba587648b9910fd793e53d8abd.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_abb79e55a53807b7234568fd0c991b14.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_492a0ecfe61ebbaa0b3110c9c9a722ba.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_1ec9d1c4901006389a0ea39543c88513.jpg)