Patronii magazinelor din Ungaria au înţeles că scumpirea alimentelor scade drastic vânzările. Un comerciant din Battonya a simţit asta pe pielea lui: “Am crescut puţin preţurile, după mărirea TVA de anul trecut, dar mi-au fugit clienţii, aşa că am făcut multe promoţii”, a povestit Zsolt Serak. Ofertele speciale par să fie reţeta succesului, fiind cele cu care ungurii îi ademenesc pe românii din vest, tot mai obişnuiţi să-şi facă proviziile la vecini.
Goana după promoţii
“În Ungaria nu au crescut preţurile, din contră, magazinele au promoţii. Am cumpărat ouă cu 26 de bani bucata. În România nu găsesc aşa pomană”, ne-a spus Iulia Eberlain, clientă a magazinelor de peste graniţă. Vânzătorul ungar Zsolt Serak le recomandă colegilor români din branşă să nu crească preţurile odată cu majorarea TVA: “Mai bine să lase adaosul comercial de la 30% la 20% sau chiar la 15%, pentru a nu se trezi cu magazinele goale.
Alimentele se scumpesc cu înca 8%?
Preşedintele Agrostar, Niculae Ştefan, susţine că alimentele se vor scumpi cu încă 7-8%, ca urmare a ploilor abundente care au compromis sute de hectare de teren agricol. Mai mult, 68% din comercianţi au mărit deja preţurile după creşterea TVA.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro