Libertatea lansează HARTA INTERACTIVĂ #salvatipipera


Cartierul de afaceri Pipera Sud este primul agregator de business din România și, probabil, cel mai cunoscut din țară. Sute de firme au aici sediul social, iar un calcul simplu arată că principalele branduri din zonă cumulează cifre de afaceri cât 2% din Produsul Intern Brut. Performanța antreprenorială, de peste 3,5 miliarde de euro pe an, pălește însă din cauza unor lipsuri vizibile cu care se confruntă cartierul de afaceri. Infrastructura pietonală este deficitară, cea rutieră este depășită, iar transportul public, fie că vorbim de cel subteran sau de cel de suprafață, nu este optimizat. Lipsesc elementele de peisagistică și se poate observa cu ușurință că opiniile arhitecților urbaniști nu se reflectă în evoluția citadină a zonei din ultimii 29 de ani.

Ce nu se poate observa însă este “evoluția” din ultimii doi ani a cartierului de afaceri Pipera Sud, dacă ar fi să ne raportăm la o dezbatere organizată, în 2016, de Ambasada Olandei, care își are sediul tot în această zonă. Proiectul a fost implementat ca parte din agenda de priorități a Olandei din mandatul de președinție a Consiliului European, deținut între 1 ianuarie-30 iunie 2016. „Smart Mobility” a adunat în România, atunci, la aceeași masă, dezvoltatori, chiriași și autorități locale și centrale. Baza dezbaterii, care a generat o serie de soluții punctuale, a însemnat opiniile angajaților din zonă.

Vox Pipera

Peste 500 de “corporatiști” au răspuns la întrebarea “Care sunt măsurile urgente pe care le sugerezi pentru îmbunătățirea condițiilor de viață din această zonă?”. Aproape 80 la sută dintre aceștia au considerat că reabilitarea drumurilor este stringentă. Un volum mare de răspunsuri, de aproape 60%, a fost și în dreptul secțiunii “reabilitarea trotuarelor” și “înființarea de locuri de parcare”. De asemenea un procent important dintre cei chestionați au considerat că trebuie înăsprite regulile privind parcarea în zonă.

Pe lângă aceste idei, cei 500 de angajați din zonă au considerat vitală și reorganizarea traficului, care ar presupune realizarea de pasaje subterane și supraterane pentru pietoni, amenajarea de străzi cu sens unic, crearea unor noi străzi de legătură și lărgirea bulevardelor.

De asemenea, “dezvoltarea unor piste viabile de biciclete”, “suplimentarea garniturilor de metrou la orele de vârf”, “reabilitarea liniei de tramvai”, “îmbunătățirea iluminatului public” și “amenajarea spațiilor verzi” sunt soluțiile propuse de angajați, care ar putea transforma Pipera Sud într-un cartier de afaceri modern.

Politica „melcului”

Cele 170 de hectare, cât măsoară întreaga zonă, sunt administrate de Primăria Sectorului 2, Primăria Generală a Municipiului București și Primăria Orașului Voluntari. Subteranul cartierului este păstorit de Metrorex, companie controlată de Ministerul Transporturilor.

Dintre soluțiile propuse acum doi ani de angajații din Pipera, doar “suplimentarea garniturilor de metrou la orele de vârf” a fost posibilă. Însă și această măsură și-a atins efectele, din cauza birourilor inaugurate între timp. Din cauza condițiilor tehnice de la depoul Pipera, aflat în imediata vecinătate a stației, timpul de întoarcere a garniturilor de metrou este limitat la trei minute. Tradus, asta înseamnă că, indiferent de cât de aglomerată este stația Pipera, trenurile nu pot ajunge sau pleca mai devreme de acest interval.


Campania #salvatipipera este o inițiativă a cotidianului Libertatea, susținută de Trustul de Presă Ringier România.

Trimite-ne imagini și videoclipuri la numărul de WhatsApp +40 0729.729.000 sau scrie-ne despre cum crezi tu că salvar trebui salvată Pipera la adresa de e-mail [email protected]

Urmărește grupul de Facebook #salvatipipera și povestește-ne cum îți este afectată viața de zi cu zi din cauza nepăsării autorităților.

Implică-te! Semnează petiția #salvatipipera.


Divorțul Laurențiu Reghecampf - Anamaria Prodan. S-a ajuns la înjurături și jigniri: „S-a întrecut orice limită de bun simț””
PARTENERI - GSP.RO
Divorțul Laurențiu Reghecampf - Anamaria Prodan. S-a ajuns la înjurături și jigniri: „S-a întrecut orice limită de bun simț””
Doliu în lumea fotbalului. A murit electrocutat în baie, din cauza telefonului mobil
Playtech.ro
Doliu în lumea fotbalului. A murit electrocutat în baie, din cauza telefonului mobil
Un șofer român de TIR a murit ars de viu în cabină, după un accident înfiorător. Patru camioane s-au ciocnit pe A7, în Germania
Observatornews.ro
Un șofer român de TIR a murit ars de viu în cabină, după un accident înfiorător. Patru camioane s-au ciocnit pe A7, în Germania
Horoscop 23 octombrie 2021. Peștilor le lipsește mult libertatea de a dori, de a visa fără limite la un viitor mai bun
HOROSCOP
Horoscop 23 octombrie 2021. Peștilor le lipsește mult libertatea de a dori, de a visa fără limite la un viitor mai bun
Din 7.000 de angajați ai Primăriei Capitalei, 1.500 nu fac nimic, dar sunt păstrați în funcții
Știrileprotv.ro
Din 7.000 de angajați ai Primăriei Capitalei, 1.500 nu fac nimic, dar sunt păstrați în funcții
Calvar pentru o tânără. Ce a putut să păţească după 10 partide de amor într-un timp atât de scurt
Telekomsport
Calvar pentru o tânără. Ce a putut să păţească după 10 partide de amor într-un timp atât de scurt
Curățarea nu este același lucru cu dezinfectarea. Află care sunt diferențele
PUBLICITATE
Curățarea nu este același lucru cu dezinfectarea. Află care sunt diferențele