„Am prezentat obiectivele pe care trebuie să le îndeplinim prin programul România Educată. Lucrurile nu sunt îmbucuroare din perspectiva abandonului școlar, a părăsirii timpurii a școlii”, a spus Sorin Cîmpeanu, potrivit B1TV.
Acesta a precizat că, în privința abandonului școlar, „ținta asumată de România a fost de 11,3% pentru anul 2020, realizându-se 15,6% în condițiile în care media UE asumată a fost de 10%, iar realizată a fost de 10,1%”.
„Din perspectiva testelor PISA, sistemul de învățământ s-a deteriorat”
Referitor la ponderea absolvenților de învățământ superior, ministrul educației a spus că România și-a propus 26,7% ca țintă corectată față de ținta asumată de UE de 40%. „De la 26,7%, România a realizat 26,4%. În condițiile în care în UE media e de 40,9% absolvenți de învățământ superior”, a spus Cîmpeanu.
Vorbind despre rezultatele PISA – Programul pentru Evaluarea Internațională a Elevilor -, ministrul a spus că „știți foarte bine că lucrurile sunt mai mult decât îngrijorătoare”.
„Pe partea de citire, România a realizat, în 2015, 38,7% rată de analfabetism funcțional definitivă ca atare, iar în 2018 a crescut la 40,8%. Deci în perioada 2015-2018, din perspectiva testelor PISA, sistemul de învățământ s-a deteriorat”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
Demnitarul a adăugat că educația timpurie este capitolul la care România stă mai bine. „Suntem la 82%, în condițiie în care UE este la 95,3%. Educația timpurie e un capitol foarte important, asumat inclusiv la nivelul proiectului România Educată”, a precizat el.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro