„De 20 de ani nu s-au cumpărat trenuri noi în România, mă refer la CFR Călători. Au mai fost modernizate însă, dar nu garnituri de tren noi. Anul acesta vor veni primele garnituri de tren noi”, a declarat Sorin Grindeanu, la Caracal.
Potrivit ministrului, s-a încheiat deja licitaţia pentru 37 de trenuri noi.
„Avem deja închisă licitaţia pentru 37 de trenuri noi, iar anul acesta încă 82, ceea ce înseamnă şi trenuri de lung parcurs, şi trenuri de scurt parcurs”, a precizat Grindeanu.
Grindeanu a spus că lucrurile „nu pot fi făcute peste noapte”, ci trebuie „rezolvate pe rând” și a susținut că în următorii ani vor fi făcute investiţii masive, din fonduri europene, pentru infrastructura feroviară.
„Faptul că nu s-a investit duce la o viteză a trenurilor în România care e, poate, una din cele mai scăzute din Europa în acest moment. Iar investiţiile, atât pe zona de infrastructură, cât şi pe material rulant, în anii viitori vor fi masive din bani europeni”, a spus Sorin Grindeanu.
Pe 25 martie, un accident feroviar a avut loc în gara din Galați între o locomotivă și trenul la care urma să fie cuplată. Trenul de călători se afla în staţia Galaţi în aşteptarea formării garniturii pentru ruta Galaţi-Mărăşeşti și a fost lovit de locomotiva care urma să tracteze garnitura.
În urma impactului, o femeie de 53 de ani, conductorul trenului lovit de locomotivă, a decedat la spital. La câteva zile de la accident, pe 21 martie, CFR Călători a anunțat că retrage locomotivele de tipul celei care a provocat accidentul de la Galaţi.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
bozo76 • 03.05.2023, 06:00
Grindenee, mai degraba imi iau io 47 de dispoztive medicale de *** decat aduci tu 23 de rame noi de metrou in 2023. Daca vrei mai sunt 3 ***...
epoorik • 19.04.2023, 17:40
Bănuiesc ca aceste garnituri noi vor fi finanțate prin PNRR și probabil (ca și celelalte mari proiecte) sunt deja un jalon întârziat, oare al câtelea? Sunt tare curios dacă PSD ar fi pus ceva despre modernizarea cailor ferate în PNRR dacă dumnealor ar fi trebuit sa îl scrie, mai ales la cât de mult au disprețuit domeniul în 30 de ani, acum ne arata cum și ce trebuie făcut. REvenind la trenurile noi care sosesc, desi nu avem prea mult detalii despre ele, m-ar interesa dacă vor avea detectoare de fum sau nu vrea nimeni ca ele sa funcționeze? Se va ocupa cineva de mentenanța lor, și aici mă refer la acei cetățeni ai noștri care mănâncă semințe și stau cu picioarele pe scaune? De toalete nu mai vorbesc și de hârtie igienica.