Ministrul transporturilor a prezentat presei costurile reale precum si planurile de viitor in privinta transportului feroviar. Datele au relevat cifre socante: aproape intreaga povara financiara a transportului de persoane revine statului, in timp ce pretul biletului de tren nu acopera nici un sfert din cheltuieli. In plus, 25% din utilizatorii trenurilor nu platesc biletul, avand asigurata gratuitatea calatoriilor prin tot felul de legi extrem de generoase. In acelasi timp, multora dintre noi ni se pare si asa destul de scump biletul de tren. Scump, in timp ce vagoanele de calatori seamana tot mai mult cu cele de vite. Ministrul spune ca pentru a se asigura un transport civilizat e nevoie sa se renunte la o serie de gratuitati, la o serie de trenuri absolut inutile, iar protectia sociala sa se aplice doar pe trenurile personale sau accelerate.
Sunt curios insa ce vor face sindicatele amenintate cu un nou val de concedieri daca activitatea CFR va fi eficientizata. Pana in prezent nici un ministru nu a avut forta necesara sa se opuna ferm sindicatelor care amenintau cu blocarea traficului feroviar. Si astfel s-a ajuns sa platim mult si sa calatorim prost ca sa se respecte principiul „toata lumea trebuie sa traiasca”. Va avea curaj Mitrea sa spuna „tu trebuie sa traiesti mai prost” unui grup de cateva zeci de mii de oameni? Ramane de vazut.