- Modificarea kilometrajului – aceasta este una dintre cele mai răspândite practici printre vânzătorii de maşini. De aceea, fereşte-te de “chilipirurile” cu puţini kilometri la bord. În astfel de cazuri e greu să depistezi frauda fără o persoană de specialitate şi dacă maşina nu are o carte de service. Cea mai sigură este verificarea la reprezentanţă a seriei de caroserie. Dacă întreţinerea s-a făcut în reţeaua producătorului, există şansa ca maşina să fie înregistrată cu kilometri reali în cazul reviziilor.
- Interiorul maşinii: verifică aspectul volanului, al schimbătorului de viteze, starea cauciucului de pe pedale, tapiţeria scaunelor, feţele de uşi, chederele şi chiar plafonul. Acestea sunt cele mai afectate de uzură în timpul folosirii îndelungate.
- Compartimentul motor: aici piesele metalice nu trebuie să fie prea oxidate. Şi un motor prea lustruit ar putea ascunde eventuale pierderi de ulei.
- Evacuarea se verifică mai bine pe o rampă. Ţeava de eşapament sau îmbinările acesteia foarte corodate arată că autovehiculul a trecut prin multe ierni.
Aşa poţi plăti cea mai mică taxă de poluare
Noua taxă de poluare auto este cu 25% mai mică decât cea veche. Şi acesta nu este singurul beneficiu adus pieţei maşinilor la mâna a doua.Taxa devine mai mică dacă automobilul e mai vechi, întrucât se ţine cont de deprecierea lui. Mai exact, statul consideră că o maşină veche va fi scoasă în trafic mult mai puţini ani decât una nouă. Astfel, dacă automobilul second hand e unul “cuminte”, cu un motor mic, cu un standard de poluare Euro 3 sau Euro 4 şi cu emisii CO2 cât de cât de reduse, deja scapi cu o taxă de poluare de câteva sute de euro. Oricine poate afla aceste valori pe internet, pe site-ul ANAF, la adresa www.anaf.ro (secţiunea Asistenţă contribuabili/ Calculator taxă de poluare 2012). Ca să-ţi faci o idee, iată câteva exemple de taxe, sub 1.000 de euro, pentru unele tipuri de maşini.
Cât se taxează prima înmatriculare la unele maşini
- Dacia Logan, benzină, 1.290 cmc, 2011, Euro 5 – 132,21 de euro
- Dacia Duster, diesel, 1.490 cmc, 2011, Euro 5 – 168,85 de euro
- Ford Focus, diesel, 1.590 cmc, 2008, Euro 4 – 671,13 euro
- Seat Leon, diesel, 1.595 cmc, 2006, Euro 4 – 648,12 euro
- Volvo S40, diesel, 1.560 cmc, 2009, Euro 4 – 777,16 de euro
- Nissan Quashquai, benzină, 1.598 cmc, 2007, Euro 4 – 698,94 de euro
- Chevrolet Spark, benzină, 995 cmc, 2010, Euro 5 – 26,83 de euro
- Porsche Cayenne, diesel, 2.967 cmc, 2009, Euro 5 – 469,26 de euro
- Fiat Panda, benzină, 1.190 cmc, 2008, Euro 4 – 280,66 de euro