30 Ian. 2018 14:04 , de Daniel Ionașcu

EXCLUSIV | Iulian Stanciu explică modul în care se stabilesc prețurile la promoțiile eMag. ”Oamenii compară prețul de la promoția trecută cu promoția actuală ca să spună că de fapt nu e nicio reducere”

Distribuie

Mulți dintre consumatorii din România se revoltă pe internet asupra prețurilor de la promoții și reduceri și acuză companiile că, de fapt, acestea nu există și sunt inventate. Libertatea l-a întrebat pe Iulian Stanciu, directorul general eMag și proprietarul Flanco, să ne spună cum se formează prețurile și cum se calculează reducerile.

Iată ce spune acesta:

'Prețul produselor vândute de noi, de eMag, sunt stabilite de noi. Avem o gamă foarte mare de produse și având în vedere gama asta foarte mare de produse există permanent promoții, câteodată mai puternice, gen Black Friday sau Revoluția Prețurilor. Altele sunt Săptămâna Electrocasnicelor, Săptămâna telefoanelor și așa (mai departe). Și intră diverse produse la promoții. Față de acum 10-20 de ani, când comerțul era static și erau doar două perioade de soldări pe an, acum este mult mai dinamic.

Adică promoțiile sunt, nu știu, o săptămână, după care vine prețul la nivelul lui normal, după care iarăși 3-5 zile vine la promoție, iarăși revine la prețul normal. Prețul are o variație foarte mare. Se întâmplă ca oamenii să compare prețul de la promoția trecută cu prețul de la promoția actuală și să spună că de fapt nu e nicio promoție. Pentru că fix în momentul în care facem promoții ala este și momentul în care comunicăm foarte mult și ducem și foarte mult trafic în produsele respective.

Se mai întâmplă un lucru: noi avem în momentul de față mai mulți selleri pe același produs. Există și produse cu 20 de selleri. În momentul în care un seller ia butonul de cumpără, cum îl numim noi, ajunge în față. Poate fi eMag, poate fi un alt seller conform unui scor pe care îl avem în spate. El are prețul lui și un preț de bază, dacă are o promoție și care este tăiat. Dar dacă el epuizează stocul, în aceeași zi… există produse la care se schimbă seller-ul și de 10 ori pe zi. Apare altul, pentru că au trafic foarte mare și produsele se vând în cantități mari, sunt sute sau mii de bucăți pe zi. Și astfel se schimbă seller-ul și prețul variază. De aici apare percepția.

Modelul nostru este de catalog de produse structurate'.

Investigații din partea Consiliului Concurenței

Consiliul Concurenței a anunțat la finele anului trecut că investighează modul în care se calculează reducerile la promoții, fiind vorba la acel moment de Black Friday.

Ulterior, instituția a anunțat că investighează eMag în privința condițiilor impuse comercianților din Marketplace.

Stanciu a declarat pentru Libertatea că deține 20% din eMag, restul fiind controlate de către grupul sud-african Naspers.

Urmareste cel mai nou VIDEO incarcat pe libertatea.ro
Actorul Vlad Ivanov i-a binecuvântat pe muncitorii care asfaltau un drum!
Loading...
Comentarii