Alimente care scad tensiunea arterială 

Urmarea unei diete nutritive și sănătoase pentru inimă este sugerată tuturor persoanelor cu tensiune arterială ridicată, inclusiv celor care iau medicamente pentru scăderea tensiunii arteriale.

O dietă sănătoasă este esențială pentru scăderea tensiunii arteriale și menținerea unor niveluri optime, iar cercetările au arătat că includerea anumitor alimente în dietă, în special a celor bogate în nutrienți specifici, cum ar fi potasiul și magneziul, va reduce nivelul tensiunii arteriale.

Iată care sunt cele mai bune 17 alimente pentru tensiunea arterială ridicată.

Citricele

Citricele, inclusiv grapefruit, portocale și lămâi, pot avea efecte puternice de scădere a tensiunii arteriale. Acestea sunt pline de vitamine, minerale și compuși vegetali care pot ajuta la menținerea sănătății inimii prin reducerea factorilor de risc ai bolilor de inimă, cum ar fi tensiunea arterială ridicată.

Un studiu de 5 luni la care au participat 101 femei japoneze a demonstrat că aportul zilnic de suc de lămâie combinat cu mersul pe jos a fost corelat în mod semnificativ cu reduceri ale TAS, efect pe care cercetătorii l-au atribuit conținutului de acid citric și flavonoide din lămâi.

Studiile au arătat, de asemenea, că consumul de suc de portocale și de grapefruit poate contribui la reducerea tensiunii arteriale. 

Somonul și alți pești grași

Peștii grași sunt o sursă excelentă de grăsimi omega-3, care au beneficii semnificative pentru sănătatea inimii. Aceste grăsimi pot ajuta la reducerea nivelului tensiunii arteriale prin reducerea inflamației și scăderea nivelului de compuși care restricționează vasele de sânge, numiți oxi-lipine.

Trei scenarii pentru viitorul războiului din Ucraina și de ce crede Washingtonul că prezentul este „sumbru”
Recomandări
Trei scenarii pentru viitorul războiului din Ucraina și de ce crede Washingtonul că prezentul este „sumbru”

Un studiu efectuat pe 2.036 de persoane sănătoase a constatat că cei care aveau cele mai ridicate niveluri de grăsimi omega-3 în sânge aveau o TAS semnificativ mai scăzută decât cei cu cele mai scăzute niveluri ale acestor grăsimi în sânge. 

Un aport mai mare de omega-3 a fost, de asemenea, asociat cu un risc mai mic de hipertensiune arterială.

Semințele de dovleac 

Semințele de dovleac sunt mici, dar au multe beneficii atunci când vine vorba de nutriție.

Ele sunt o sursă concentrată de nutrienți importanți pentru controlul tensiunii arteriale, inclusiv magneziu, potasiu și arginină, un aminoacid necesar pentru producerea de oxid nitric, care este esențial pentru relaxarea vaselor de sânge și reducerea tensiunii arteriale.

Uleiul din semințe de dovleac s-a dovedit a fi, de asemenea, un remediu natural puternic pentru hipertensiunea arterială. Un studiu efectuat pe 23 de femei a constatat că suplimentarea cu 3 grame de ulei din semințe de dovleac pe zi, timp de 6 săptămâni, a dus la reduceri semnificative ale TAS, în comparație cu un grup placebo.

Raportată la poliție de tatăl ei, pentru că ar fi criticat războiul. La cererea Kremlinului, Rusia revine la denunțurile de tip sovietic
Recomandări
Raportată la poliție de tatăl ei, pentru că ar fi criticat războiul. La cererea Kremlinului, Rusia revine la denunțurile de tip sovietic

Fasole și linte 

Fasolea și lintea sunt bogate în nutrienți care ajută la reglarea tensiunii arteriale, cum ar fi fibrele, magneziul și potasiul. Numeroase studii au arătat că consumul de fasole și linte poate ajuta la scăderea nivelului ridicat al tensiunii arteriale.

O analiză a 8 studii care au inclus 554 de persoane a indicat că, atunci când au fost schimbate cu alte alimente, fasolea și lintea au redus semnificativ TAS și nivelurile medii ale tensiunii arteriale la persoanele cu și fără hipertensiune arterială, conform Healthline.

Fructe de pădure

Fructele de pădure au fost asociate cu o varietate de beneficii impresionante pentru sănătate, inclusiv cu potențialul lor de a reduce factorii de risc ai bolilor de inimă, cum ar fi tensiunea arterială ridicată.

Afinele, zmeura, coacăzele, murele de noroi și căpșunile sunt doar câteva dintre fructele de pădure care au fost asociate cu efecte de scădere a tensiunii arteriale.

Amarantul

Consumul de cereale integrale, cum ar fi amarantul, poate ajuta la scăderea nivelului tensiunii arteriale.

Ministrul Mediului face apel la populație să folosească apa potabilă doar pentru consum. „70% din suprafața României e afectată de secetă”
Recomandări
Ministrul Mediului face apel la populație să folosească apa potabilă doar pentru consum. „70% din suprafața României e afectată de secetă”

Amarantul este o cereală integrală care este deosebit de bogată în magneziu. O ceașcă gătită (246 de grame) asigură 38% din necesarul zilnic de magneziu.

Fisticul 

Fisticul este foarte hrănitor, iar consumul său a fost legat de niveluri sănătoase ale tensiunii arteriale. Sunt bogate într-o serie de nutrienți esențiali pentru sănătatea inimii și reglarea tensiunii arteriale, inclusiv potasiu.

O analiză a 21 de studii a constatat că, dintre toate fructele cu coajă lemnoasă incluse în analiză, consumul de fistic a avut cel mai puternic efect asupra reducerii atât a SBP, cât și a DBP.

 Morcovi

Crocanți, dulci și nutritivi, morcovii sunt o legumă de bază în dieta multor oameni. Morcovii au un conținut ridicat de compuși fenolici, cum ar fi acizii clorogenic, p-coumaric și cafeic, care ajută la relaxarea vaselor de sânge și la reducerea inflamației, ceea ce poate contribui la scăderea nivelului tensiunii arteriale.

Deși morcovii pot fi savurați gătiți sau cruzi, consumul lor crud poate fi mai benefic pentru reducerea tensiunii arteriale ridicate. Un studiu care a inclus 2.195 de persoane cu vârste cuprinse între 40 și 59 de ani a constatat că aportul de morcovi cruzi a fost asociat în mod semnificativ cu niveluri mai scăzute ale tensiunii arteriale (23Sursa de încredere).

Țelina

Țelina este o legumă populară care poate avea efecte pozitive asupra tensiunii arteriale. Aceasta conține compuși numiți ftalide, care pot ajuta la relaxarea vaselor de sânge și la scăderea nivelului tensiunii arteriale.

Același studiu care a asociat consumul de morcovi cruzi cu reducerea tensiunii arteriale a constatat că, printre legumele gătite consumate în mod obișnuit, consumul de țelină gătită a fost asociat în mod semnificativ cu reducerea tensiunii arteriale.

Roșiile și produsele pe bază de roșii

Roșiile și produsele pe bază de roșii sunt bogate în multe substanțe nutritive, inclusiv potasiu și pigmentul carotenoid licopen.

Licopenul a fost asociat în mod semnificativ cu efecte benefice asupra sănătății inimii, iar consumul de alimente bogate în acest nutrient, cum ar fi produsele pe bază de roșii, poate ajuta la reducerea factorilor de risc pentru bolile de inimă, cum ar fi tensiunea arterială ridicată.

Broccoli

Broccoli este cunoscut pentru numeroasele sale efecte benefice asupra sănătății, inclusiv asupra sănătății sistemului circulator. De exemplu, adăugarea acestei legume crucifere în dietă poate fi o modalitate inteligentă de a reduce tensiunea arterială.

Broccoli este încărcat cu antioxidanți flavonoizi, care pot ajuta la scăderea tensiunii arteriale prin îmbunătățirea funcției vaselor de sânge și prin creșterea nivelului de oxid nitric din corp.

Sursa foto: 123rf.com

Cum păstrezi roșiile proaspete

Urmărește-ne pe Google News
„E cel mai inteligent om din lume și n-a muncit o zi în viața lui”. Românul în fața căruia își scoate Ion Țiriac pălăria
GSP.RO
„E cel mai inteligent om din lume și n-a muncit o zi în viața lui”. Românul în fața căruia își scoate Ion Țiriac pălăria
ȘOC TOTAL! Ce pensie specială primește Irina Loghin. Ia mii de lei după doar 8 ani în politică
Playtech.ro
ȘOC TOTAL! Ce pensie specială primește Irina Loghin. Ia mii de lei după doar 8 ani în politică
Radu a investit 30.000 de euro în 58 de stupi, doar că vremea capricioasă i-a dat afacerea peste cap: "Am cheltuit undeva la 9.000 de lei doar pe motorină"
Observatornews.ro
Radu a investit 30.000 de euro în 58 de stupi, doar că vremea capricioasă i-a dat afacerea peste cap: "Am cheltuit undeva la 9.000 de lei doar pe motorină"
Horoscop 7 iulie 2022. Capricornii ar putea observa, într-un moment de inspirație, că dreptatea nu este de partea lor
HOROSCOP
Horoscop 7 iulie 2022. Capricornii ar putea observa, într-un moment de inspirație, că dreptatea nu este de partea lor
NEWS ALERT. Bărbaţii cu vârsta de încorporare nu mai au dreptul să părăsească localitatea de reşedinţă. Unde se întâmplă totul
Știrileprotv.ro
NEWS ALERT. Bărbaţii cu vârsta de încorporare nu mai au dreptul să părăsească localitatea de reşedinţă. Unde se întâmplă totul
VIDEO | Cum arată Adrian Mititelu după aproape doi ani de închisoare: ”Am stat 20 de luni nevinovat”
Orangesport.ro
VIDEO | Cum arată Adrian Mititelu după aproape doi ani de închisoare: ”Am stat 20 de luni nevinovat”
Cum arată în cifre starea de sănătate a românilor și ce soluții avem la îndemână pentru a le îmbunătăți?
PUBLICITATE
Cum arată în cifre starea de sănătate a românilor și ce soluții avem la îndemână pentru a le îmbunătăți?
Jewelry Seven, atelierul de bijuterii custom în care pasiunea se îmbină cu creativitatea
PUBLICITATE
Jewelry Seven, atelierul de bijuterii custom în care pasiunea se îmbină cu creativitatea

Nici un comentariu.

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

regulile comunitatii