De Dana Gheorghe,

Atunci când somnul tău nu e unul de calitate, profund, a doua zi activitatea ta este perturbată, eşti fără vlagă, apatic. Iar în situaţia în care perioada de insomnie se prelungeşte, poţi deveni depresiv, anxios şi te poţi confrunta cu atacuri de panică. Numărul de ore de odihnă e diferit de la o persoană la alta, normal fiind suficiente 7-8 ore de somn pentru a te reface, pentru a fi în formă fizică şi mentală bună. În cazul copiilor de la 12 la 14 ani sunt necesare 10 ore de somn; în schimb, unei persoane de 80 de ani îi sunt suficiente 5-6 ore de somn pe noapte. Iată care sunt factorii perturbatori:
– Consumul de alcool (adormi aproximativ repede, ca apoi să te trezeşti cu mintea tulbure, nemaiputând să-ţi continui somnul).
– Cafeaua sau băuturile energizante.
– Prezenţa anumitor probleme familiale sau băneşti care te macină.
– Dacă ai servit o cină prea bogată înainte de culcare, sigur te vei perpeli până să adormi.
– Evită antrenamentele grele cu cel puţin 3-4 ore înainte de culcare.
– Nu viziona filme violente seara.
– Evită discuţiile în contradictoriu înainte de culcare.
– În cazul unei izolaţii fonice proaste a dormitorului, poţi apela la dopuri speciale pentru urechi.
– E important să nu cazi în capcana somniferelor. Acestea trebuie luate maximum o perioadă de 12-14 zile. În cazul în care somnul nu se reglează, trebuie să mergi la medic imediat.
Produse naturale de ajutor
– Noapte bună – Fares. Are proprietăţi sedative, este recomandat în insomnii, agitaţie, stres, iar atunci când te confrunţi cu migrene, poate ajuta. Administrare: 1-2 capsule cu jumătate de oră înainte de culcare. Preţ: 20 de lei.
– Mental Herbal – Indian Herbal. Are proprietăţi adaptogene, măreşte rezistenţa la efort intelectual prelungit, astfel vei putea avea parte de un somn liniştit. Administrare: o capsulă de trei ori pe zi. Preţ: 40 de lei.
– Somn liniştit – Fares. Induce un somn liniştit şi eficient, un somn fiziologic. Administrare: una-două căni seara, înainte de culcare cu jumătate de oră. Preţ: 5 lei

Leacuri la îndemâna oricui

  • –  Băi calde în care s-a pus un săculeţ cu plante (tei, lavandă, flori de salcâm, păducel).
  • – Sare relaxantă (cu o jumătate de oră înainte de culcare).
  • – Consumă seara, înainte de culcare, o cană de lapte îndulcit cu miere.
  • – Mănâncă înainte de culcare ceapă cu un aliment foarte uşor.
  • – Masaj pe frunte şi pe ceafă cu ulei de portocale, lavandă şi melisă.
  • – O plimbare seara, de 30 de minute.
  • – Acupunctură şi reflexoterapie.

Alte remedii

– Fosfacomplex – ulei esenţial – ylang-ylang – sebum, antirid, oboseală, anti- stres, afrodiziac. Întăreşte sistemul imunitar, îmbunătăţeşte starea de spirit, induce liniştea şi e ideal pentru un somn liniştit. 30 ml, 290 de lei
– Fosfacomplex – ulei esenţial – vetiver – sebum, împotriva oboselii şi a stresului. Calmează tensiunea nervoasă, stimulează circulaţia periferică şi asigură un somn liniştit. 30 ml, 185 de lei
– Fosfacomplex – ulei esenţial – ghimbir – activează metabolismul, tonifiază, relaxează şi e digestiv. 30 ml, 132 de lei

RECOMANDĂRI
Anamaria Prodan dezvăluie un episod șocant: „Au venit 200 peste mine, aveam pistolul pe masă!”
GSP.RO
Anamaria Prodan dezvăluie un episod șocant: „Au venit 200 peste mine, aveam pistolul pe masă!”
Horoscop 6 iunie 2020. Balanțele își exersează talentul diplomatic, Fecioarele se confruntă cu situații greu de controlat
HOROSCOP
Horoscop 6 iunie 2020. Balanțele își exersează talentul diplomatic, Fecioarele se confruntă cu situații greu de controlat