Față de noiembrie, audiența generală a acestei televiziunii a crescut cu 3.560 de persoane. În decembrie 2022, TVR Info a avut o medie de 5.000 de telespectatori pe minut, așadar, în ultimul an, și-a dublat audiența.
Pentru marile televiziuni (generaliste sau de știri) un astfel de câștig reprezintă „mărunțiș pentru semințe”.
Dar pentru o televiziune de nișă, relansată în urmă cu un an și jumătate, fără să beneficieze de campanii de marketing și aflată pe un segment al știrilor TV foarte aglomerat, ratingul obținut de TVR Info este o performanță.
Altfel spus, televiziunea de știri a crescut încet, pe picioarele sale, fără ajutorul noii organigrame adoptate recent de conducerea SRTV, a cărei eficiență se va vedea abia în a doua parte a acestui an, după rectificarea bugetară, și fără excese jurnalistice sau hemoragii de tip „Breaking News”.
Explicația acestei creșteri ține de faptul că publicul consumator de programe de știri, plictisit de rutina și agendele televiziunilor consacrate, a început să migreze către programe decente ale TVR Info. Este adevărat, ratingul televiziunii de știri a SRTV n-a rupt norii, n-a făcut gaură în cer, se află pe locul 43 în clasamentul audienței generale (87 de televiziuni) dar merită să fie semnalat în contextul unui decembrie „turbat” de alergături și cumpărături și într-o piață TV care funcționează din inerție.
În funcție de evoluțiile din următoarele luni, TVR Info ar putea amenința ratingul televiziunii B1 TV (21.240 de telespectatori pe minut), care se află în cădere în ultimii doi ani. Până când TVR Info va ajunge un jucător redutabil pe această nișă – România TV (263.150 de telespectatori pe minut), Antena 3 CNN (163.120 de telespectatori pe minut), Digi24 (61.380) și Realitatea Plus (56.540) – va curge multă apă pe Dâmbovița. Să nu avansăm însă cecuri în alb!
Dacă TVR Info vrea să crească în sondaje trebuie să urmeze prima condiție ca furnizor de știri: să câștige încrederea românilor, adică să nu-i dezamăgească. Pentru că încrederea face ratingul.
Să mai menționăm că TVR Info s-a apropiat de ratingul TVR 3 (11.440 de telespectatori pe minut). În decembrie, televiziunea cu programe regionale, condusă de Tudor Barbu, a câștigat 1.570 de români față de luna precedentă și se află pe locul 40. Comparativ cu televiziunile de știri mai mici, lansate în ultimii ani, TVR Info deja este o rachetă cu ratingul său de 10.510 telespectatori pe minut. Prima News, EuroNews și Aleph News se zbat în anonimat:
Prima News – 2.640 telespectatori pe minut
EuroNews – 2.420 telespectatori pe minut
Aleph News – 870 telespectatori pe minut.
3% dintre românii cu telecomandă s-au uitat la posturile TVR
Totuși, familia de televiziuni a SRTV a încheiat anul 2023 în… coada topului. Sondajul de audiență arată că cele cinci televiziuni publice, în decembrie 2023, au avut o cotă de piață (de vizionare) de 3% la nivel național. Adică, 3% dintre românii care s-au uitat la televizor (pe telecomandă), în cursul lunii decembrie, au urmărit unul din aceste programe ale Societății Române de Televiziune. Cota SRTV este de 7,7 ori mai mică decât cea obținută de cele cinci televiziuni ale Intact Media Group (23,2%) și de 7,2 ori mai redusă decât cea de la grupul Pro TV (21,7%). Mai mult, România TV a avut o cotă de vizionare de 7,4% în decembrie, de 2,4 ori mai mare decât cele cinci televiziuni ale SRTV.
Grupul Intact, peste PRO
O fotografie a grupurilor de televiziuni care își împart cotele de piață TV în decembrie arată poziția discretă a televiziunii publice, dar și concurența dintre entitățile private:
Intact Media Group – 23,2% (Antena 1, Antena 3 CNN, Antena Stars, Happy Channel și ZU TV).
Pro TV SRL – 21,7% (Pro TV, Pro Cinema, Acasă, Acasă Gold, Pro Arena)
Kanal D Group – 11,5% (Kanal D, Kanal D2)
DIGI – 4,3% (Digi24, Digi Sport 1, 2, 3, 4, U TV)
Clever Group – 3,4% (Prima TV, Prima News, Cinemaraton, Prima Sport 1, 2, 3)
SRTV – 3% (TVR 1, TVR 2, TVR 3, TVR Info și TVR Cultural).
Cele două grupuri rivale, Intact Media Group și Pro TV, care dețin licențele pentru 10 televiziuni, controlează împreună 45% din audiența națională. Grupurile DIGI și Clever Group (Prima TV) și-au consolidat pozițiile comparativ cu Societatea Română de Televiziune.
La nivel individual, televiziunile Pro TV, Antena 1 și Kanal D, care ocupă primele trei locuri în clasamentul audienței, au avut în decembrie 2023 o cotă cumulată de piață de 42,7% la nivel național (dintr-un total de 87 de televiziuni). Audiențele celor trei „giganți” pot să fie sculptate în piatră pentru mulți ani de-acum încolo, pentru că nu se întrevede vreun jucător care să le amenințe în sondaje. TVR s-a concentrat pe nișe, în ultimii doi ani, neglijând că împrospăteze imaginea și programele televiziunilor TVR 1 și TVR 2. Măcar dacă TVR va reuși să devină primul jucător pe nișele atacate! TVR Info poate fi o speranță pe termen lung (vreo două legislaturi), dacă urmașul lui Dan-Cristian Turturică nu va decide într-o zi să desființeze această televiziune – o „reformă” ca la români: strici ce-a făcut cel dinaintea ta!
lipanileana • 08.01.2024, 09:39
Foarte interesant acest articol ,eu in general nu mă uit la nici unul decât foarte rar.