„Vânătoarea” de maşini stricate a vizat, într-o primă etapă, 17 vehicule, dintre care trei motociclete. Cele mai multe defecţiuni au fost semnalate la instalaţia electrică de iluminare-semnalizare, la cea de evacuare şi reducere a zgomotului, dar şi la roţi şi anvelope care fie aveau un grad mare de uzură, fie aveau defecţiuni grave. În aceste condiţii şapte şoferi au rămas fără certificatele de înmatriculare, iar alţii au băgat mâna adânc în buzunar pentru a plăti amenzile date de poliţiştii de la Brigada Rutieră.
Inspectorii RAR atenţionează asupra faptului că înlocuirea farurilor montate de constructor cu altele având sursă de lumină cu descărcare în gaz tip XENON este acceptată numai dacă vehiculul este echipat cu tot kit-ul necesar, aşa cum a fost prevăzut în fabricația curentă, iar componentele poartă marcaje de omologare specifice. Este obligatorie menționarea echipării retrofit cu asemenea faruri în cartea de identitate a vehiculului.
Șeful departamentului ITP-SPNV din cadrul Registrului Auto Român, ing.Claudiu Mija, precizează că în scopul eficientizării controalelor în trafic, Registrul Auto Român a decis să alterneze perioadele de control – zi cu noapte- și, de asemenea, să diversifice tematica și locația verificărilor. Controalele nocturne efectuate cu ajutorul autolaboratoarelor vor continua şi în zilele ce vor urma.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro