Cuprins:
Incidentul a început vineri, coincizând cu ziua de salariu pentru mulți angajați britanici și termenul-limită pentru declarațiile fiscale. Barclays a avertizat că unii clienți pot vedea solduri neactualizate, iar plățile efectuate sau primite s-ar putea să nu apară în cont.
Reacția Barclays
Într-o declarație oficială, un purtător de cuvânt al băncii a spus: „Ne cerem scuze pentru problemele tehnice în curs care afectează conturile clienților noștri și depunem toate eforturile pentru a remedia situația.”
Banca a garantat clienților că nimeni nu va suferi pierderi financiare din cauza acestei probleme și a subliniat că bancomatele funcționează normal, iar cardurile pot fi folosite fără nicio restricție pentru retrageri sau plăți.
Impactul asupra clienților
Mulți clienți și-au exprimat frustrarea pe rețelele sociale. Un utilizator X a declarat: ,,Din cauza voastră, Barclays, am rămas fără bani, am avut o comandă de alimente programată pentru această dimineață care acum va fi anulată, lăsându-mi cei patru copii fără mâncare, e o glumă pentru că sunt banii mei.”
Ca răspuns la plângerile clienților, Barclays a sugerat celor afectați să caute sprijin de la prieteni și familie și să contacteze băncile de alimente.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_d4480769e41cf6c66ef779deeef011d0.jpg)
Cazul familiei Mereu
Un exemplu concret al impactului acestei defecțiuni este cazul familiei Mereu. Doamna Mereu și-a vândut casa din Uxbridge și urma să se mute într-o nouă locuință în West Sussex vineri.
Ea a povestit: „Am condus până în West Sussex vineri, aveam toate lucrurile noastre într-o dubă de mutări și așteptam afară și, din nefericire, în jurul orei 13.00, avocatul meu mă sună și îmi spune că Barclays are niște probleme și nu putem finaliza vânzarea.”
„Ne-a luat atât de mult timp să obținem această casă de vis și ieri trebuia să fie cea mai fericită zi din viața noastră și, în schimb, am ajuns fără adăpost,” a mai adăugat ea.
Recomandări pentru clienți
Barclays a sfătuit clienții să fie vigilenți în această perioadă, avertizând că fraudatorii ar putea profita de situație. Banca a subliniat că nu va solicita niciodată detalii de cont sau click-uri pe linkuri prin mesaje text.
Pentru cei care întâmpină dificultăți în accesarea banilor, Barclays a extins programul centrelor de apel în acest weekend și va contacta proactiv clienții care ar putea fi vulnerabili.
Defecțiunea a fost cauzată de o problemă tehnică și în prezent nu se crede că ar fi legată de un atac cibernetic. Barclays continuă să lucreze la rezolvarea problemei și va informa clienții de îndată ce aceste probleme rămase vor fi rezolvate.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_18cdf6111983e237786d9cbc7c187873.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_7f1b4d68d647667009582ce54263d3d7.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_22d8135c715329bf4e8489f68fc8f729.webp)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_1162370749c7e5665eabf3807e0404f0.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_1379da9bf89d3ebc678dc3be60904656.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_1a06775f607d5113b09ce86a59b41c4b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_587be27e94ae249073264a1c40586774.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_cf8e0d1723d5f070119bcdffbea67a02.jpg)