Compania aeriană Blue Air a anulat 11.289 zboruri în intervalul 30 aprilie 2021-14 iunie 2022, cărora le corespund 178.405 rezervări pentru care clienții au făcut plăți totale de 66,5 milioane de lei, a anunțat ANPC, într-un comunicat de presă dat publicității joi.
Zborurile anulate sunt în toate cele 20 de țări ale Uniunii Europene către care Blue Air are curse.
Reacția instituției vine la o zi după ce Libertatea a scris despre miile de reclamații făcute de clienții Blue Air pe site-urile firmelor care se ocupă cu recuperarea banilor pe bilete sau la ANPC, iar autoritatea a confirmat finalizarea unui control la Blue Air.
Rețeta Blue Air: lansează oferte, încasează banii, iar apoi anulează zborurile
ANPC a constatat că Blue Air lansa oferte, și, în multe cazuri, „după o scurtă perioadă, operatorul economic anulează zborurile, fără a oferi o justificare aferentă anulării, precum și fără a proceda la restituirea contravalorii achitate și a compensațiilor cuvenite în aceste situații”.
„Numărul anulărilor este unul foarte mare, iar ceea ce prejudiciază în mod grav interesele economice ale consumatorilor nu se referă doar la valoarea efectivă a acestor bilete, ci și la faptul că, nu de puține ori, consumatorii le achiziționează în scopuri bine stabilite: vacanțe, concedii, în interes personal, medical și altele, pentru care sunt necesare cheltuieli suplimentare aferente serviciilor de cazare, masă, acces obiective turistice, transfer/legături cu alte zboruri”, arată ANPC, într-un comunicat.
Instituția mai spune că anul trecut și în acest an ANPC a interzis practicile comerciale incorecte, însă compania a recidivat.
Avertismente pentru consumatori
ANPC avertizează consumatorii „să manifeste atenție sporită” la cumpărarea biletelor de la Blue Air pentru a limita potențialele prejudicii.
Până acum, comisarii ANPC și Centrul European al Consumatorilor din România au centralizat 924 de reclamații la adresa operatorului.
De asemenea, instituția condusă de Horia Constantinescu recomandă clienților să semnaleze situațiile similare.
ANPC mai avertizează și că societățile comerciale care recuperează sumele nerambursate de companiile aeriene percep comisioane pentru aceste servicii.
Blue Air, nicio vorbă despre bani
Într-o reacție trimisă anterior presei, Blue Air a precizat că nu a primit niciun document scris din partea ANPC. Concomitent, compania nu a spus ce se va întâmpla cu clienții care își așteaptă banii cu lunile sau chiar cu anii.
Horia Constantinescu, șeful ANPC, a anunțat miercuri că instituția pe care o conduce va amenda Blue Air. Momentan, acest lucru nu este posibil deoarece nu este constituită o comisie.