Competiția din acest an a fost dominată de vehiculele electrice, șase din cele șapte finaliste fiind modele electrice sau hibride. Acest fapt subliniază direcția clară în care se îndreaptă industria auto.

Mărcile auto chinezești ascend rapid în Europa

Dacia Bigster s-a clasat pe locul doi cu 125 de puncte, urmată de Renault 5 cu 121 de puncte. Restul clasamentului a fost completat de Ford Puma Gen-E, KIA EV4, Citroen C3 Aircross și Fiat Grande Panda.

„Dolphin Surf ne-a demonstrat că siguranța avansată și tehnologia de ultimă generație pot fi accesibile tuturor. Acest model de succes la nivel global a ridicat standardele pentru mobilitatea electrică în segmentul compact: este practic, flexibil și plin de inovații, făcând tranziția către mobilitatea sustenabilă mai ușoară ca oricând. Ne bucurăm să vedem această recunoaștere și în România, prin titlul de Mașina Anului 2026”, a declarat Andrei Duică, Deputy Country Manager BYD România.

BYD Dolphin Surf s-a impus în fața unor mărci redutabile, familiarizate cu această competiție, ceea ce face ca victoria brandului chinezesc să fie și mai importantă. BYD își face un debut în forță pe piața românească, propunând modele pentru mai multe segmente și bugete”, a adăugat Daniel Costea, președinte APAR.

BYD Dolphin Surf, cel mai ieftin model electric al mărcii, ajunge în România. Foto ShutterstockIcon photoVEZI GALERIA  FOTOPOZA 1 / 4

Procesul de evaluare pentru desemnarea mașinii anului

Testarea mașinilor s-a desfășurat la Academia Titi Aur pentru al unsprezecelea an consecutiv. Juriul a selectat cele șapte finaliste din 36 de modele noi lansate în 2025. Evaluarea a inclus atât deplasări pe drumuri publice, cât și teste specifice de manevrabilitate, dinamică și siguranță pe pista Academiei.

Conform Asociației Pasionaților de Automobile din România, cinci dintre cei 13 membri ai juriului au plasat BYD Dolphin Surf pe primul loc, în timp ce Dacia Bigster a fost preferata a doi jurați.

Câștigătorii „Mașina Anului” din edițiile anterioare

  • 1999: Ford Focus
  • 2000: Fiat Punto
  • 2001: Ford Mondeo
  • 2002: Nu s-a acordat
  • 2003: Mazda 6
  • 2004: Fiat Panda
  • 2005: Mitsubishi Colt
  • 2006: Honda Civic
  • 2007: Opel Corsa
  • 2008: Kia cee’d  
  • 2009: Dacia Sandero
  • 2010: Ford Fiesta
  • 2011: Dacia Duster
  • 2012: Kia Rio
  • 2013: Dacia Logan
  • 2014: Renault Captur
  • 2015: Open Corsa
  • 2016: Opel Astra
  • 2017: Renault Mégane  
  • 2018: Dacia Duster
  • 2019: Kia Ceed
  • 2020: Peugeot 208
  • 2021: Dacia Logan/ Sandero
  • 2022: Kia EV6
  • 2023: Renault Megane E-Tech
  • 2024: MG4 Electric
  • 2025: Dacia Duster
Abonați-vă la ȘTIRILE ZILEI pentru a fi la curent cu cele mai noi informații.
ABONEAZĂ-TE ȘTIRILE ZILEI
Urmărește cel mai nou VIDEO
Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.