Din nou, joi, carnagiu pe soselele romanesti. La Barlad, un microbuz al carui patron ii scosese scaunele si, desi n-avea autorizatie de transport persoane il trimisese in cursa cu 18 pasageri, s-a izbit de un autobuz. In coliziune au pierit aproape 15 oameni.
Politia a constatat si a anuntat ca vinovatul va plati. Dar ei, politistii, sub ochii carora microbuzul facea astfel de curse ale mortii, cum vor plati? Cum vor justifica sefii lor milioanele de euro investiti in mii de Logan-uri pentru patrule, daca, orbeti, subalternii lor nu vad ce se intampla pe sosele? Lasand supravegherea si controlul traficului mai ales pe seama unor costisitoare si nenumarate camere video – vor fi ele utile, dar nu coboara de pe stalpi sa intervina in trafic – agentii de circulatie se transforma din lucratori operativi in contabili de accidente. Mereu mai multe si mai grave.
In timp ce pe sosele haosul, indisciplina, dar si abuzurile se tin lant, dand de lucru medicilor, popilor si groparilor. Vorbeam de abuzuri. La Medgidia o coloana a M.Ap.N. – care urma sa devina oficiala abia a doua zi – circula cu viteza, cu sirene si girofar, iar unul dintre soferii ei, beat, a spulberat o batrana. La Craiova, un echipaj de politie, cu semnale acustice si luminoase, ca-l astepta seful la sediu, a busit doua fete care se zice ca traversau pe zebra, dar pe rosu. Insa nimeni nu spune cat de preventiv conducea superprofesionistul sofer al Politiei. Apropo, tot joi, ziua carnagiului de la Barlad, limuzina unui secretar de stat de la Interne a intrat si ea (viteza, derapaj) sub un tir, demnitarul scapand doar cu o clavicula arsice. Trebuie spus ca in UE se pune mare pret atat pe infrastructura rutiera, cat si pe capacitatea politiei de a ordona si stapani traficul. La ambele capitole, la noi, e valabil steguletul rosu.