Se numesc compartimente de odihnă pentru echipaj, iar locația lor în avion variază.

La avioanele mai noi, cum ar fi Boeing 787 sau Airbus A350, acestea sunt situate deasupra cabinei principale, în partea superioară a fuselajului. Dar la aeronavele mai vechi acestea se pot afla și în cala de marfă sau pur și simplu în cabina principală.

Acestea vin în perechi: una pentru piloți, care se află de obicei deasupra cabinei de pilotaj și care include adesea două paturi și un scaun extensibil, și o alta pentru echipajul de cabină, care conține, de obicei, șase paturi sau mai multe și este plasată deasupra bucătăriei din spate, secțiunea din spatele avionului în care se prepară și se depozitează mâncarea și băuturile.

Mai multe imagini cu aceste spații pot fi văzute aici.

Ca un hotel cu capsule

Companiile aeriene au un cuvânt de spus în ceea ce privește configurația zonelor de odihnă a echipajului atunci când achiziționează un avion, dar principalii parametri sunt stabiliți de autoritățile de reglementare, cum ar fi Administrația Federală a Aviației din SUA. Aceasta impune, de exemplu, ca zonele de odihnă ale echipajului să fie „într-o locație în care zgomotul, mirosurile și vibrațiile intruzive au un efect minim asupra somnului” și că trebuie să fie controlate din punctul de vedere al temperaturii și să permită echipajului să regleze iluminatul.

Investigație. Lacunele din declarația de interese a unui secretar de stat: firma soției primește bani de la fondul de stat unde el este membru în consiliul de administrație
Recomandări
Investigație. Lacunele din declarația de interese a unui secretar de stat: firma soției primește bani de la fondul de stat unde el este membru în consiliul de administrație

Paturile („sau alte suprafețe care permit o poziție de dormit plană”) trebuie să aibă o dimensiune de 198 pe 76 de centimetri – atenție la persoanele înalte – și să aibă un metru cub, de spațiu în jurul lor. De asemenea, trebuie să existe o zonă comună pentru schimbare, intrare și ieșire care să ofere un spațiu de aproape 2 metri cubi.

Precum în hotelurile japoneze cu capsule

Rezultatul final este oarecum similar cu un hotel japonez cu capsule: un spațiu de dormit fără ferestre, îngust, dar confortabil, cu prize de curent și lumină – precum și toate echipamentele de siguranță necesare, cum ar fi măștile de oxigen, luminile centurilor de siguranță și un interfon, printre altele.

„Pot fi destul de confortabile”, spune Susannah Carr, însoțitoare de zbor la United Airlines, care lucrează pe aeronave Boeing, inclusiv pe 787, 777 și 767.

„Au o saltea căptușită, o gură de aerisire pentru ca aerul să circule și comenzi de temperatură, astfel încât să o poți menține mai rece sau mai caldă, iar noi avem la dispoziție lenjerie de pat, de obicei asemănătoare cu cele folosite la clasa business pe zborurile noastre internaționale. Mie îmi plac – dar, de asemenea, am doar 1,70 m, așa că, dacă pui o persoană de 1,80 m acolo, s-ar putea să fie cam strâmte”, spune ea.

Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar va doborî avioanele F-16 date Ucrainei: Dacă sunt utilizate din țări terțe, devin ținte legitime
Recomandări
Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar va doborî avioanele F-16 date Ucrainei: Dacă sunt utilizate din țări terțe, devin ținte legitime

Dar sunt ele mai bune decât un loc la clasa business sau chiar la clasa întâi?

„În unele privințe da, în altele nu”, spune Carr. „Paturile pot fi mai largi decât la clasa întâi, iar pentru mine, personal, în funcție de aeronavă, am mai mult spațiu pentru picioare. Dar este un pat etajat, așa că nu ai neapărat tot spațiul pentru cap pe care îl ai în cabină și, evident, nu ai nici intimitate. Iar dacă ești claustrofob, cu siguranță poți simți asta acolo – este un avion, așa că nu ai prea mult spațiu pentru a pune lucrurile. Cu siguranță se folosesc de fiecare centimetru acolo sus”.

Pasagerii cred că sunt WC-uri

Zonele de odihnă ale echipajului sunt concepute astfel încât să nu atragă prea mult atenția pasagerilor, indiferent de locul în care sunt amplasate: „Un pasager care trece pe acolo ar crede probabil că este un dulap”, spune Carr.
„Nu voi intra prea mult în detalii despre modul în care o accesăm – este sigură, voi spune asta. Ocazional, avem persoane care cred că este o ușă de baie și încearcă să o deschidă, dar noi le arătăm în schimb drumul spre toaleta propriu-zisă”.

În spatele ușii există, de obicei, un mic palier și o scară care duce la etaj, cel puțin pe cele mai recente aeronave.
„Paturile sunt deschise fie pe o parte, fie la un capăt, așa că te poți târî înăuntru – uneori le numesc în glumă «catacombe»”, spune Carr.

Ce au păţit poliţiştii care l-au lăsat pe Vlad Pascu să conducă drogat. Sancțiunea maximă: 20% din salariu timp de trei luni
Recomandări
Ce au păţit poliţiştii care l-au lăsat pe Vlad Pascu să conducă drogat. Sancțiunea maximă: 20% din salariu timp de trei luni

La aeronavele ceva mai vechi, cum ar fi Airbus A330, compartimentul de odihnă al echipajului poate fi, de asemenea, în cala de marfă, astfel încât o scară ar duce în jos. Dar pe avioane și mai vechi, cum ar fi Boeing 767, spațiile de odihnă sunt situate în cabina principală și sunt doar scaune înclinate, cu perdele în jurul lor.

„Sunt perdele foarte grele, blochează lumina și o bună parte din sunet, dar nu și dacă în avion se află o mulțime gălăgioasă sau un copil supărat. Am avut pasageri care au deschis perdelele, căutând ceva sau crezând că vor intra în bucătărie, așa că nu este neapărat cea mai bună odihnă”.

Nu este surprinzător faptul că majoritatea însoțitorilor de bord preferă paturile de deasupra capului în locul scaunelor cu perdele, dar modernizarea este benefică și pentru companiile aeriene, care nu trebuie să renunțe la spațiul prețios din cabină, care poate fi folosit în schimb pentru scaunele pasagerilor.

Echipajul petrece minimum 1,5 ore aici într-un zbor lung

Membrii echipajului de cabină de pe zborurile pe distanțe lungi petrec, de obicei, cel puțin 10% din timpul de zbor planificat în zonele de odihnă.

„În medie, aș spune că acest lucru înseamnă aproximativ 1,5 ore pe un zbor pe distanțe lungi”, spune Karoliina Åman, însoțitoare de bord la Finnair, care lucrează pe aeronavele Airbus A330 și A350. Totuși, acest lucru poate varia în funcție de compania aeriană și de durata zborului – timpul de odihnă se poate extinde până la câteva ore.

Compartimentele secrete ale unor avioane despre care piloții și stewardesele nu vă vorbesc niciodată. „Pasagerii cred că sunt WC-uri, dar nu e deloc așa”

„Deoarece nu avem nicio zonă privată în aeronavă pentru pauzele de prânz sau de cafea, această perioadă de odihnă este extrem de importantă și utilă pentru noi”, spune ea.

„Acesta este momentul din timpul zborului în care nu răspundem la apelurile pasagerilor și nu facem nicio altă sarcină, ci ne odihnim și lăsăm picioarele și mintea să aibă și ele o pauză. Scopul acestei perioade de odihnă este de a ne menține o stare de alertă și de pregătire pe toată durata zborului, astfel încât, dacă se întâmplă ceva neașteptat, să fim pregătiți să acționăm”.

Avantaje pentru piloți

Zona de odihnă pentru piloți, care este separată de cea dedicată echipajului de cabină, se află în apropierea cabinei de pilotaj. În funcție de durata zborului, pot fi până la patru piloți la bord, dar doi dintre ei se vor afla întotdeauna în cabina de pilotaj; prin urmare, zona de odihnă a piloților are doar două paturi (sau chiar doar unul la aeronavele mai vechi), dar include un scaun echipat uneori cu divertisment la bord, de care echipajul de cabină nu beneficiază. În afară de asta, compartimentele sunt destul de asemănătoare.

foto: 123RF.com

Google News Urmărește-ne pe Google News

Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.

Leguma din piețe care a ajuns să coste dublu față de carne. Prețurile i-au enervat pe români
FANATIK.RO
Leguma din piețe care a ajuns să coste dublu față de carne. Prețurile i-au enervat pe români
Wow! Cum arată Loredana Groza, în realitate. Anca Țurcașiu a postat o fotografie cu ea, fără niciun filtru
Viva.ro
Wow! Cum arată Loredana Groza, în realitate. Anca Țurcașiu a postat o fotografie cu ea, fără niciun filtru
Mesajul Regelui Charles după ce nora sa, Kate Middleton, a anunțat că are cancer. Sunt trei cazuri de cancer la Casa Regală
Libertateapentrufemei.ro
Mesajul Regelui Charles după ce nora sa, Kate Middleton, a anunțat că are cancer. Sunt trei cazuri de cancer la Casa Regală
Șoc în tenis: Novak Djokovic s-a despărțit de omul alături de care a luat jumătate dintre Grand Slam-uri. Ce mesaj a avut sârbul
GSP.RO
Șoc în tenis: Novak Djokovic s-a despărțit de omul alături de care a luat jumătate dintre Grand Slam-uri. Ce mesaj a avut sârbul
Patru zodii cu noroc în dragoste în luna aprilie. Cupidon e de partea lor
FANATIK.RO
Patru zodii cu noroc în dragoste în luna aprilie. Cupidon e de partea lor
Cât câștigă un muncitor străin în România. „Țara asta este bună, dar unii oameni îmi adresează cuvinte urâte”
Știrileprotv.ro
Cât câștigă un muncitor străin în România. „Țara asta este bună, dar unii oameni îmi adresează cuvinte urâte”
Ce s-a aflat despre Liviu Moroiu de la 'Chefi la cuțite'. Bucătarul a refuzat cuțitul de aur de la chef Ștefan Popescu!
Unica.ro
Ce s-a aflat despre Liviu Moroiu de la 'Chefi la cuțite'. Bucătarul a refuzat cuțitul de aur de la chef Ștefan Popescu!
Acuzat că a uitat limba română, Răducioiu spune adevărul din spatele episodului bizar: "Evident că lumea a rămas şocată. Nu am vrut să jignesc" | EXCLUSIV
Orangesport.ro
Acuzat că a uitat limba română, Răducioiu spune adevărul din spatele episodului bizar: "Evident că lumea a rămas şocată. Nu am vrut să jignesc" | EXCLUSIV
Tatăl criminalului Mirel, în lacrimi după ce şi-a vizitat fiul. "Ne pare rău şi de el, şi de fata aceea mai rău ne pare"
Observatornews.ro
Tatăl criminalului Mirel, în lacrimi după ce şi-a vizitat fiul. "Ne pare rău şi de el, şi de fata aceea mai rău ne pare"
Horoscop 29 martie 2024. Săgetătorii au nevoie de o foarte bună organizare, în care interesele lor să fie pe primul loc, dar nu interesele imediate
HOROSCOP
Horoscop 29 martie 2024. Săgetătorii au nevoie de o foarte bună organizare, în care interesele lor să fie pe primul loc, dar nu interesele imediate
RECOMANDĂRI