Se numesc compartimente de odihnă pentru echipaj, iar locația lor în avion variază.

La avioanele mai noi, cum ar fi Boeing 787 sau Airbus A350, acestea sunt situate deasupra cabinei principale, în partea superioară a fuselajului. Dar la aeronavele mai vechi acestea se pot afla și în cala de marfă sau pur și simplu în cabina principală.

Acestea vin în perechi: una pentru piloți, care se află de obicei deasupra cabinei de pilotaj și care include adesea două paturi și un scaun extensibil, și o alta pentru echipajul de cabină, care conține, de obicei, șase paturi sau mai multe și este plasată deasupra bucătăriei din spate, secțiunea din spatele avionului în care se prepară și se depozitează mâncarea și băuturile.

Mai multe imagini cu aceste spații pot fi văzute aici.

Ca un hotel cu capsule

Companiile aeriene au un cuvânt de spus în ceea ce privește configurația zonelor de odihnă a echipajului atunci când achiziționează un avion, dar principalii parametri sunt stabiliți de autoritățile de reglementare, cum ar fi Administrația Federală a Aviației din SUA. Aceasta impune, de exemplu, ca zonele de odihnă ale echipajului să fie „într-o locație în care zgomotul, mirosurile și vibrațiile intruzive au un efect minim asupra somnului” și că trebuie să fie controlate din punctul de vedere al temperaturii și să permită echipajului să regleze iluminatul.

INTERVIU. Doamna Mioara de la Vărbilău, singura acordeonistă dintre lăutari: „Când mi-au propus să cânt în club, am zis: Ce să caut eu, femeie bătrână, acolo? Râde tineretul”. Dar n-a râs
Recomandări
INTERVIU. Doamna Mioara de la Vărbilău, singura acordeonistă dintre lăutari: „Când mi-au propus să cânt în club, am zis: Ce să caut eu, femeie bătrână, acolo? Râde tineretul”. Dar n-a râs

Paturile („sau alte suprafețe care permit o poziție de dormit plană”) trebuie să aibă o dimensiune de 198 pe 76 de centimetri – atenție la persoanele înalte – și să aibă un metru cub, de spațiu în jurul lor. De asemenea, trebuie să existe o zonă comună pentru schimbare, intrare și ieșire care să ofere un spațiu de aproape 2 metri cubi.

Precum în hotelurile japoneze cu capsule

Rezultatul final este oarecum similar cu un hotel japonez cu capsule: un spațiu de dormit fără ferestre, îngust, dar confortabil, cu prize de curent și lumină – precum și toate echipamentele de siguranță necesare, cum ar fi măștile de oxigen, luminile centurilor de siguranță și un interfon, printre altele.

„Pot fi destul de confortabile”, spune Susannah Carr, însoțitoare de zbor la United Airlines, care lucrează pe aeronave Boeing, inclusiv pe 787, 777 și 767.

„Au o saltea căptușită, o gură de aerisire pentru ca aerul să circule și comenzi de temperatură, astfel încât să o poți menține mai rece sau mai caldă, iar noi avem la dispoziție lenjerie de pat, de obicei asemănătoare cu cele folosite la clasa business pe zborurile noastre internaționale. Mie îmi plac – dar, de asemenea, am doar 1,70 m, așa că, dacă pui o persoană de 1,80 m acolo, s-ar putea să fie cam strâmte”, spune ea.

„Țara în care se fură copii de pe stradă”. Ce știau refugiații ucraineni despre români și România înainte de război și ce spun acum
Recomandări
„Țara în care se fură copii de pe stradă”. Ce știau refugiații ucraineni despre români și România înainte de război și ce spun acum

Dar sunt ele mai bune decât un loc la clasa business sau chiar la clasa întâi?

„În unele privințe da, în altele nu”, spune Carr. „Paturile pot fi mai largi decât la clasa întâi, iar pentru mine, personal, în funcție de aeronavă, am mai mult spațiu pentru picioare. Dar este un pat etajat, așa că nu ai neapărat tot spațiul pentru cap pe care îl ai în cabină și, evident, nu ai nici intimitate. Iar dacă ești claustrofob, cu siguranță poți simți asta acolo – este un avion, așa că nu ai prea mult spațiu pentru a pune lucrurile. Cu siguranță se folosesc de fiecare centimetru acolo sus”.

Pasagerii cred că sunt WC-uri

Zonele de odihnă ale echipajului sunt concepute astfel încât să nu atragă prea mult atenția pasagerilor, indiferent de locul în care sunt amplasate: „Un pasager care trece pe acolo ar crede probabil că este un dulap”, spune Carr.
„Nu voi intra prea mult în detalii despre modul în care o accesăm – este sigură, voi spune asta. Ocazional, avem persoane care cred că este o ușă de baie și încearcă să o deschidă, dar noi le arătăm în schimb drumul spre toaleta propriu-zisă”.

În spatele ușii există, de obicei, un mic palier și o scară care duce la etaj, cel puțin pe cele mai recente aeronave.
„Paturile sunt deschise fie pe o parte, fie la un capăt, așa că te poți târî înăuntru – uneori le numesc în glumă «catacombe»”, spune Carr.

Reacția lui David Popovici, după ce a doborât recordul mondial la 100 de metri liber la Europenele de la Roma: ”A fost un instinct animalic”
Recomandări
Reacția lui David Popovici, după ce a doborât recordul mondial la 100 de metri liber la Europenele de la Roma: ”A fost un instinct animalic”

La aeronavele ceva mai vechi, cum ar fi Airbus A330, compartimentul de odihnă al echipajului poate fi, de asemenea, în cala de marfă, astfel încât o scară ar duce în jos. Dar pe avioane și mai vechi, cum ar fi Boeing 767, spațiile de odihnă sunt situate în cabina principală și sunt doar scaune înclinate, cu perdele în jurul lor.

„Sunt perdele foarte grele, blochează lumina și o bună parte din sunet, dar nu și dacă în avion se află o mulțime gălăgioasă sau un copil supărat. Am avut pasageri care au deschis perdelele, căutând ceva sau crezând că vor intra în bucătărie, așa că nu este neapărat cea mai bună odihnă”.

Nu este surprinzător faptul că majoritatea însoțitorilor de bord preferă paturile de deasupra capului în locul scaunelor cu perdele, dar modernizarea este benefică și pentru companiile aeriene, care nu trebuie să renunțe la spațiul prețios din cabină, care poate fi folosit în schimb pentru scaunele pasagerilor.

Echipajul petrece minimum 1,5 ore aici într-un zbor lung

Membrii echipajului de cabină de pe zborurile pe distanțe lungi petrec, de obicei, cel puțin 10% din timpul de zbor planificat în zonele de odihnă.

„În medie, aș spune că acest lucru înseamnă aproximativ 1,5 ore pe un zbor pe distanțe lungi”, spune Karoliina Åman, însoțitoare de bord la Finnair, care lucrează pe aeronavele Airbus A330 și A350. Totuși, acest lucru poate varia în funcție de compania aeriană și de durata zborului – timpul de odihnă se poate extinde până la câteva ore.

Compartimentele secrete ale unor avioane despre care piloții și stewardesele nu vă vorbesc niciodată. „Pasagerii cred că sunt WC-uri, dar nu e deloc așa”

„Deoarece nu avem nicio zonă privată în aeronavă pentru pauzele de prânz sau de cafea, această perioadă de odihnă este extrem de importantă și utilă pentru noi”, spune ea.

„Acesta este momentul din timpul zborului în care nu răspundem la apelurile pasagerilor și nu facem nicio altă sarcină, ci ne odihnim și lăsăm picioarele și mintea să aibă și ele o pauză. Scopul acestei perioade de odihnă este de a ne menține o stare de alertă și de pregătire pe toată durata zborului, astfel încât, dacă se întâmplă ceva neașteptat, să fim pregătiți să acționăm”.

Avantaje pentru piloți

Zona de odihnă pentru piloți, care este separată de cea dedicată echipajului de cabină, se află în apropierea cabinei de pilotaj. În funcție de durata zborului, pot fi până la patru piloți la bord, dar doi dintre ei se vor afla întotdeauna în cabina de pilotaj; prin urmare, zona de odihnă a piloților are doar două paturi (sau chiar doar unul la aeronavele mai vechi), dar include un scaun echipat uneori cu divertisment la bord, de care echipajul de cabină nu beneficiază. În afară de asta, compartimentele sunt destul de asemănătoare.

foto: 123RF.com

Urmărește-ne pe Google News
Divorțează după 20 de ani de relație. Anunț uluitor făcut de soția lui. „Era inevitabil”
GSP.RO
Divorțează după 20 de ani de relație. Anunț uluitor făcut de soția lui. „Era inevitabil”
MUTAREA anului în televiziune! Un NUME URIAŞ de la Pro pleacă la Antena 1! Va prezenta un mare show
Playtech.ro
MUTAREA anului în televiziune! Un NUME URIAŞ de la Pro pleacă la Antena 1! Va prezenta un mare show
Un şofer de BMW de 23 de ani a provocat un accident mortal în Maramureş, după ce s-a urcat băut la volan. Petru a murit nevinovat la doar 30 de ani
Observatornews.ro
Un şofer de BMW de 23 de ani a provocat un accident mortal în Maramureş, după ce s-a urcat băut la volan. Petru a murit nevinovat la doar 30 de ani
Horoscop 14 august 2022. Balanțele au parte de o zi senină care ar putea să le rămână în memorie o vreme
HOROSCOP
Horoscop 14 august 2022. Balanțele au parte de o zi senină care ar putea să le rămână în memorie o vreme
Cel mai mare lac din Italia a ajuns la cel mai scăzut nivel înregistrat vreodată. Turist: „Apa nu mai era acolo”
Știrileprotv.ro
Cel mai mare lac din Italia a ajuns la cel mai scăzut nivel înregistrat vreodată. Turist: „Apa nu mai era acolo”
"Soldaţii ruşi se comportă ciudat". Un ucrainean a făcut descoprirea stranie în locuinţa proprie imediat cum a intrat pe uşă
Orangesport.ro
"Soldaţii ruşi se comportă ciudat". Un ucrainean a făcut descoprirea stranie în locuinţa proprie imediat cum a intrat pe uşă
Gina Pistol a dezvăluit câte kg are. Ar vrea să mai dea jos 4, deși e deja ușurică ușurică
PUBLICITATE
Gina Pistol a dezvăluit câte kg are. Ar vrea să mai dea jos 4, deși e deja ușurică ușurică
Pssst!!! Ai auzit de Remixshop? Au zilnic reduceri de până la 90%
PUBLICITATE
Pssst!!! Ai auzit de Remixshop? Au zilnic reduceri de până la 90%
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.