Guvernul a fost criticat nu doar pentru că promovează frica prin campania sa, ci și că îndeamnă la vaccinare un segment de populației care nu este încă eligibilă pentru imunizare, adică tinerii.

Videoclipul se „bazează foarte, foarte puternic pe tactici de frică”, a declarat dr. Jessica Kaufman, cercetător la Institutul de Cercetare pentru Copii Murdoch. Ea este de părere că modul în care a fost creat poate aduce o ezitare în privința vaccinării. În plus, poate fi considerat manipulator în condițiile în care tânăra care apare în imagini este actriță.

Mai ales în legătură cu vaccinarea am văzut că acele campanii bazate pe teamă sau mesaje înfricoșătoare despre boli îi pot face pe oameni să se teamă mai mult de efectele secundare ale vaccinului.

Dr. Jessica Kaufman, cercetător la Institutul de Cercetare pentru Copii Murdoch:

Cercetătoarea a atras atenția și asupra faptului că publicul-țintă al campaniei este reprezentat de tineri, care nu sunt încă eligibili pentru a primi vaccinul recomandat.

„Vizează tinerii pentru că ei cred că tinerii sunt cei care încalcă regulile la Sydney. (…) Dar este deranjant pentru că transmit mesajul: «rămâneți acasă și, apropo, programați-vă la vaccinarea pentru care nu sunteți eligibil, pentru că nu avem destule doze»”, mai spune dr. Jessica Kaufman.

Într-un alt clip, lansat în cadrul aceleiași campanii, apar mai multe persoane care poartă plasturi pe braț după ce au primit vaccinul anti-COVID, iar imunizarea este promovată prin mesajul „Înarmează-te împotriva COVID-19”.

Ministrul federal al sănătății, Greg Hunt, spune că mesajul a fost pregătit exact pentru acest moment, în timp ce videoclipul cu tânăra din spital a fost păstrat pentru o perioadă cu o creștere a numărului de infectări. Hunt mai precizează că ideea este că oricine poate salva o viață dacă se vaccinează sau poate pune pe cineva în pericol dacă nu este imunizat.

Julie Leask, profesor de științe sociale la Universitatea din Sydney atrage atenția aspra metaforei militare din mesajul „Înarmează-te împotriva COVID-19”.

„Mă întreb cum va rezona mesajul «înarmează-te» cu cineva care trăiește într-o dictatură militară. (…) Aș fi foarte interesată să știu ce tip de cercetare a avut la bază. (…) Este o campanie de 41 de milioane de dolari, așa că cred că publicul australian are dreptul să știe asta”, a mai spus Julie Leask.

Foto: Hepta

Citeşte şi:

De ce a eșuat partidul AUR la alegerile din Republica Moldova, cu un scor sub 0,5%

În Popești-Leordeni, Primăria a înghesuit 20 de coșuri de gunoi în 30 de metri, dar nu a pus aproape niciunul pe străzi

Bătălia kilometrilor și a voturilor în PNL: Orban îl bate pe Cîțu la drumuri, dar are mai puține filiale care îl sprijină. Cum își împart cei doi harta țării

Sportivul din România pentru care Angela Merkel are o slăbiciune: „Mă întreba ce face fetița aceea talentată”
PARTENERI - GSP.RO
Sportivul din România pentru care Angela Merkel are o slăbiciune: „Mă întreba ce face fetița aceea talentată”
BOMBĂ! Dan Bittman, anunț ȘOC: ‘Să văd dacă sunt un dobitoc’
Playtech.ro
BOMBĂ! Dan Bittman, anunț ȘOC: ‘Să văd dacă sunt un dobitoc’
O româncă povesteşte cum s-a apucat de videochat şi a făcut 1 milion de dolari în câteva luni. Reacţia părinţilor când le-a spus adevărul
Observatornews.ro
O româncă povesteşte cum s-a apucat de videochat şi a făcut 1 milion de dolari în câteva luni. Reacţia părinţilor când le-a spus adevărul
Horoscop 28 septembrie 2021. Racii revin la sentimente mai bune, de voie, de nevoie, în tot ce este legat de evoluția profesională
HOROSCOP
Horoscop 28 septembrie 2021. Racii revin la sentimente mai bune, de voie, de nevoie, în tot ce este legat de evoluția profesională
VIDEO. Șefa Comisiei Europene a refuzat să dea mâna cu fostul ministru Cristian Ghinea: ”I’m sorry”
Știrileprotv.ro
VIDEO. Șefa Comisiei Europene a refuzat să dea mâna cu fostul ministru Cristian Ghinea: ”I’m sorry”
Impresiile unui polonez ajuns în Mioveni: ”Nu am întâlnit niciodata aşa ceva în Polonia”. Ce spune despre români
Telekomsport
Impresiile unui polonez ajuns în Mioveni: ”Nu am întâlnit niciodata aşa ceva în Polonia”. Ce spune despre români
(P) Power is Back! Energizează-te, fii tu însuți, fii cel mai bun!
PUBLICITATE
(P) Power is Back! Energizează-te, fii tu însuți, fii cel mai bun!