Ca și noi, bulgarii au moștenit o infrastructură rutieră care acum nu se mai adaptează cerințelor numărului mare de turiști.
”Problema pentru noi în legătură cu românii este că vin cu mașina în stațiunile noastre de pe litoral, în condițiile în care acestea au fost construite pentru un turism făcut cu avionul. Iar acum, cu valurile de români care ne vizitează în fiecare an, noi nu suntem pregătiți să îi întâmpinăm. Avem planuri în acest domeniu pentru construirea unor parcări mai mari și mai multe”, a declarat pentru Libertatea, Tihomir Patarinski, manager al Centrului de Informare Turistică al Primăriei Varna.
Pe de altă parte, atât românii cât și autoritățile bulgărești sunt de acord cu faptul că turiștii români parchează mașinile pe unde apucă, iar acest lucru nu face decât să îi facă pradă ușoară pentru hoții de mașini.
”Partea bună este, pentru noi, că turiștii români sunt cei care ne deschid sezonul estival de mulți ani încoace, astfel că noi suntem deja pregătiți pentru vară și gata să întâmpinăm și restul turiștilor din alte state”, a mai spus Patarinski.
Turistul cu mașina rămâne în resort
Un alt minus al turistului cu mașină pentru autoritățile bulgare de pe litoral este că acesta alege să stea în interiorul resortului în care se află, deși ar putea să viziteze împrejurimile, și să consume totul de acolo, mai ales dacă e cazat în regim All Inclusive.
”Turistul român vrea totul pe bani puțini. Unii dintre aceștia sunt cei mai vocali și eternii nemulțimiți. Deși au plătit puțin pentru un All Inclusive pe litoralul bulgăresc trăiesc cu impresia că li se cuvine mai mult. Sunt tot timpul nemulțumiți de mâncare, sunt cei mai gălăgioși, chiar dacă aici ne batem cot la cot cu rușii”, ne-a declarat consultantul în turism Traian Bădulescu. Cu toate acestea, autoritățile din țara vecină recunosc că turiștii români sunt mană cerească pentru ei.
„În 2016, turiștii români au fost cel mai numeros popor care ne-a vizitat, peste un milion de persoane. Marele nostru avantaj este că oferim prețuri foarte bune și o calitate ridicată a cazării. La noi prețul este jumătate din produsul pe care-l vindem, iar calitatea este cealaltă jumătate a unui produs care se vinde bine”, a declarat pentru Libertatea, Ilena Gueorguieva, vice-ministu al Ministerului Turismului din Bulgaria.
Citește și: VIDEO / România a plecat la Târgul de turism din Berlin cu Dracula, meșteri olari și ouă încondeiate