Cuprins:
Prețuri ridicate pentru produsele sănătoase
Un procent mic de români fac alegeri constante în ceea ce privește o alimentație sănătoasă. Deși majoritatea sunt conștienți de importanța unei diete echilibrate, nu reușesc să aplice aceste principii în viața de zi cu zi din cauza mai multor factori externi și interni.
Principalul motiv invocat este prețul ridicat al alimentelor eco-friendly și sănătoase, care le face inaccesibile pentru o mare parte din populație.
De asemenea, lipsa educației nutriționale și a informațiilor clare despre etichetele produselor reprezintă bariere semnificative.
Mulți consumatori sunt, de asemenea, sceptici față de certificările ecologice.
Aproape 50% dintre români nu au încredere în etichetele ecologice și consideră că multe dintre acestea sunt folosite ca strategie de marketing.
„Dacă vrem să accelerăm tranziția către un consum alimentar sustenabil, trebuie să reducem barierele care îi descurajează pe români. O alimentație sănătoasă nu ar trebui să fie un lux, ci o opțiune accesibilă pentru toți”, susține dr. Mădălina Iorga, Senior Consultant MKOR.
Românii, tot mai preocupați de reducerea risipei alimentare
Studiul subliniază că, deși interesul pentru produse sustenabile a crescut cu 22%, doar un mic procent dintre români prioritizează sănătatea în alimentație.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_a30a1a85e1efe97f6bee07563b7332c4.webp)
„Observăm o schimbare reală în comportamentul consumatorilor români, care nu mai privesc sustenabilitatea doar ca pe un trend, ci ca pe o alegere conștientă. Creșterea de 22% în achizițiile de produse alimentare eco-friendly arată că tot mai mulți români sunt gata să acționeze, dar pentru ca acest segment să continue să crească, este esențial ca brandurile să ofere transparență, accesibilitate și educație”, a precizat Cori Cimpoca, fondatoarea MKOR.
În ciuda acestor bariere, românii devin tot mai preocupați de reducerea risipei alimentare.
Potrivit studiului, interesul pentru reducerea risipei alimentare a crescut cu 17% în ultimul an, iar acest comportament influențează alegerile de cumpărare, determinând consumatorii să fie mai atenți la cantitatea de produse achiziționate și să aleagă alimente cu termen de valabilitate mai lung.
Datele arată că în România ajung la gunoi, în fiecare an, între 2 și 2,55 de milioane de tone de alimente.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_a25ef83be6cf74a4c636b5a407f5e198.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_d06bd5e6affed972a4e04d96acea21e2.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_f360494af9994e5ea0a806a4fcef655e.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_17e965b0f731396553ec3723a734e625.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_747001f1a36aa1ca133d41195e836267.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_abb79e55a53807b7234568fd0c991b14.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_f0356f8691676e83a5b71d732a341c36.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_350830656eba9deb8021852b62e7a660.jpg)