o serie de emisiuni de ştiri care vor fi prezentate de jurnalişti celebri din industria de televiziune americană – Anderson Cooper de la CNN, Shepard Smith de la Fox News şi Jorge Ramos de la Univision – în cadrul unei iniţiative ce vizează îmbunătăţirea calităţii ştirilor distribuite pe această reţea de socializare, informează Agerpres.
Facebook va plăti celor trei posturi şi altor furnizori de ştiri pentru a produce emisiuni ce vor fi difuzate pe serviciul său video, Watch, în speranţa de a contracara fenomenul ştirilor false şi de a stimula divizia sa de afaceri cu publicitate video, înfiinţată recent.
Noile programe vor reprezenta conţinuturi originale ce aparţin reţelei de socializare şi vor fi lansate în lunile următoare, urmând să includă şi pauze de publicitate, a precizat Campbell Brown, directorul departamentului de parteneriate globale din cadrul Facebook.
Posturile CNN, Fox News şi Univision se adresează, în general, unor segmente diferite de public.
Alte programe ce vor fi difuzate pe serviciul Facebook Watrch vor fi produse de ABC News, Alabama Media Group şi site-urile ATTN: şi Mic. Unele dintre aceste emisiuni vor fi difuzate zilnic, altele vor avea o frecvenţă de difuzare mai scăzută.
Noile programe vor include elemente specifice reţelelor de socializare, precum sondajele online.
Platformele de socializare au întâmpinat dificultăţi mari în tentativa lor de a reduce frecvenţa ştirilor false, a articolelor cu tentă senzaţionalistă şi a farselor online, care se răspândesc de obicei foarte repede în spaţiul online. Astfel de conţinuturi sunt considerate vinovate pentru polarizarea politică excesivă a populaţiei pe plan mondial şi chiar pentru apariţia unor violenţe în anumite ţări, precum Sri Lanka.
Reţeaua de socializare Facebook a început să considere tot mai mult funcţia video drept o sursă de venituri din publicitate, în contextul în care încasările companiei sunt generate tot mai puţin de fluxul său de conţinuturi (News Feed).
Facebook concurează pentru conţinuturi originale şi venituri din publicitate cu companii precum YouTube, Snap Inc şi Twitter Inc.
În schimb, la noi, Mădălin Ionescu și-a lansat deja un show pe Facebook. Primul invitat a fost chiar nașul său (FOTO).
Totuși, Facebook se află în mijlocul unui nou scandal, după cel legat de Cambridge Analytica, când datele a 2,7 milioane de cetăţeni UE au ajuns la această firmă de consultanță politică.
Facebook susține că datele a 87 de milioane de conturi au ajuns la Cambridge Analytica, iar compania chiar ar fi accesat mesajele private ale unora dintre cei 87 de milioane de utilizatori afectați în scandalul datelor personale.
Peste 112.000 de români, victime ale scurgerii de date de la Facebook către Cambridge Analytica.
Între timp, Compania Cambridge Analytica a anunțat că se închide, dar – cu toate acestea – FBI anchetează Cambridge Analytica în scandalul conturilor Facebook.
Citește și: GALERIE FOTO. Gala ELLE New Media Awards 2018. Garden Party cu cele mai influente personaje din lifestyle, modă, frumusețe, food sau travel