Unitatea de lângă Bordeaux era programată să-şi înceteze activitatea în 31 iulie „dar oamenilor care au sosit în această dimineaţă li s-a spus să plece acasă şi că nu are rost să se întoarcă”, a declarat liderul sindical, Eric Troyas, conform agenției France Presse, citată de Agerpres.
Conducerea Ford a fost acuzată că a profitat de prezența sindicală în timpul lunilor de vară pentru a închide uzina mai devreme.
Un purtător de cuvânt al Guvernului francez i-a acuzat pe directorii companiei Ford că au adoptat o „atitudine rușinoasă” deoarece au refuzat oferta finală a producătorului de sisteme de transmisie Punch Powerglide.
Guvernul de la Paris nu va cere înapoi ajutorul de stat în valoare de aproape 15 milioane de euro pe care Ford l-a primit în ultimii ani și a exclus o naționalizare a uzinei.
Un reprezentant al subsidiarei Ford din Franța a confirmat că „-a sistat într-adevăr producţia dar fabrica opera deja la un nivel minim”.
AFP notează că cele 3.600 de locuri de muncă pierdute la uzina de la Blanquefort vor fi o lovitură pentru preşedintele Emmanuel Macron, având în vedere protestele față de planurile liderului francez de a liberaliza economia.
Uzina de la Blanquefort, care produce cutii de viteze, funcţionează din 1972.
Luna trecută, Ford Motor a anunţat că va concedia 12.000 de angajaţi în Europa până la sfârșitul lui 2020, adică aproape 20 la sută din forţa sa de muncă la nivel regional.
Ford, al doilea mare producător auto din SUA, este prezent și în România deoarece are o fabrică la Craiova.
foto: EPA
Vezi rezultatele alegerilor prezidențiale – turul 1 și află când este turul al doilea al votului pentru președinție!