Remunerația actuală urmează să crească de la 1.412 lei la 4.400 lei conform proiectului de hotărâre.
Cuprins:
2 ani de austeritate, anunțați de Bolojan în van
Creșterea indemnizațiilor are loc în contextul în care președintele interimar al României, Ilie Bolojan, a anunțat doi ani de austeritate la nivel național pentru corecția deficitului bugetar.
„Din punctul meu de vedere, cred că în multe companii de stat trebuie intervenit, pentru că funcţionează de ani de zile cu pierderi foarte mari şi sunt ţinute pur şi simplu în viaţă, sau acolo unde ar putea genera profituri şi investiţii mai mari în infrastructura noastră critică, se pierd sume importante. Va fi un efort de un an, un an şi jumătate, poate doi ani de zile pentru a corecta puţin deficitele bugetare şi pentru a crea condiţii pentru a relansa ţara noastră”, a preconizat președintele interimar, conform Canal33.
Ultimul loc la călători din România
Puțin peste 1.600 de pasageri a contabilizat în 2024 Aeroportul „Delta Dunării” din Tulcea, ocupând ultimul loc din topul aeroporturilor din România la capitolul numărului de călători.
Lavinia Vizauer, consiliera PSD care a condus ședința de consiliu județean, a motivat: „Nu cred că putem aștepta performanța dacă nu stimulăm pe măsură membrii consiliului de administrație”.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_60c151f74406f9a5cfa70e8e55fa86f4.webp)
Social-democrata a adăugat: „Avem un consiliu de administrație în funcție, potrivit dispozițiilor legale așa cum luna trecută am aprobat modificarea indicatorilor de performanță, trebuie să modificăm și această indemnizație fixă lunară pentru că s-a modificat procentul. Suntem undeva la limita de jos a acestui procent și cred că era una dintre cele mai mici indemnizații din țară”, a spus Laviniei Vizauer.
Proiectul a fost aprobat cu 28 de voturi „pentru” și unul „împotrivă”.
În ultimii ani, Tulcea a contabilizat doar câteva sute de pasageri care au tranzitat aeroportul din județul aflat în nordul Dobrogei.
În 2021, aeroportul din Tulcea a înregistrat puțin peste 70 de pasageri. Anul următor, numărul acestora a ajuns la 360, urmând ca în 2023 să scadă la 300. Apogeul a fost atins în 2024 când pe aeroportul din Tulcea s-au aflat peste 1.600 de pasageri, mai mult decât în ultimii trei ani la un loc.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_5ee192f714fb404ecb774f14a498de17.jpg)
De asemenea, în perioada 2015-2021, doar 6.043 de călători au fost înregistrați tranzitând Aeroportul Tulcea, ceea ce înseamnă o medie de 0,3 pasageri/zi, conform G4Media care citează o analiză a aeroporturilor regionale din țară.
Cât de „săraci” sunt membrii CA al Aeroportului Tulcea
CJ Tulcea, instituția care are în subordine Aeroportul „Delta Dunării” Tulcea a numit, la începutul anului 2022, cinci administratori pentru consiliul de administrație al aeroportului pentru un mandat de patru ani. Aceștia sunt Stoian Vâlcu, Oana Daniela Chelaru, Aurelia Fulger, Adrian-Ștefan Vasilescu și Gabriel Ciupitu, conform unui document prezent pe site-ul CJ Tulcea.
Mandatul lui Gabriel Ciupitu s-a încheiat mai devreme, în mai 2023, prin acordul ambelor părți.
Stoian Vâlcu este directorul Aeroportului Tulcea, fiind și afiliat politic la PSD. Acesta a cumulat anul trecut pensia sa de peste 82.000 de lei/an și indemnizația din partea Aeroportului „Delta Dunării” în valoare totală de peste 125.000 de lei/an, adică 10.400 de lei/pe lună, conform declarației sale de avere.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/05/stoian-valcu-dreapta-foto-facebook.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_63d49ea55ef1c1dab68e8841be136c73.jpg)
De asemenea, Vâlcu a mai primit 28.000 de lei drept indemnizație de la compania publică de apă și canal, Aquaserv Tulcea.
În 2023, Vâlcu și-a rotunjit veniturile din jocuri de noroc, declarând câștiguri de peste 1.400 de lei de la Loteria Română și alți 150.000 de lei în urma unei moșteniri.
Șeful aeroportului mai datorează 200.000 de lei unei persoane fizice, potrivit declarației de avere.
Aurelia Fulger câștigă aproximativ 17.000 de lei/an pe care îi primește de la Aeroportul Tulcea. În paralel, este membră în consiliile de administrație ale altor două aeroportului, cel din Satu Mare și din Iași, de unde a încasat anul trecut peste 49.000 de lei, respectiv 45.500 de lei.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/05/aurelia-fulger-agerpres141804-2.jpg)
De asemenea, Fulger se ocupă în timpul liber și de afaceri, obținând de la trei companii diferite peste jumătate de milion de lei din dividende, la care se mai adaugă aproximativ 170.000 de lei venituri dintr-o marcă comercială, conform declarației sale de avere din anul precedent.
Fulger a oferit servicii de analiză și consultanță în valoare de sute de mii de lei altor două aeroporturi din România. Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj achită Aureliei Fulger suma de 134.500 de lei pentru analiză business plan și revenue management și alți 43.000 de lei pentru servicii de consultanță.
Și Aeroportul Oradea contractează serviciile Aureliei Fulger pentru suma de 260.000 de lei pentru consultanță privind dezvoltarea unei rețele de rute aeriene.
Averea membrei din Consiliul de Administrație al Aeroportului Tulcea include trei terenuri intravilane (două în Ilfov și unul în Teleorman), două terenuri agricole și unul forestier în Teleorman, o casă de locuit în Voluntari de 260 mp și o casă de vacanță.
Fulger dispune de bijuterii și obiecte de artă de peste 100.000 de euro, la care se mai adaugă hârtii de valoare de peste 32.000 de lei, conform declarației sale de avere.
Oana Chelaru, pe lângă faptul că este membră în Consiliul de Administrație al Aeroportului din Tulcea și câștigă anual aproximativ 17.000 de lei, dispune de alte șase surse de venit, conform declarației sale de avere de anul precedent.
Chelaru lucrează la o firmă privată, unde este acționară, și la Compania Județeană Apa Serv SA (Piatra Neamț). Aceasta mai ocupă funcția de președinte al Asociației CAR Aeroport IFN din Bacău, vicepreședinte la Asociația Aeroporturilor din România, președinte executiv la Aeroportul din Bacău și în cele din urmă, manager de proiect la Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/05/aeroportul-bacau-oana-chelaru-facebook-296x1024.jpg)
Aceasta deține două terenuri intravilane, un spațiu comercial în cotă parte și două case de locuit, toate acestea se află în județul Bacău.
Chelaru se poate mândri cu ceasuri și bijuterii în valoare de 6.000 de euro.
În 2023, aceasta a vândut un apartament pentru suma de 300.000 de lei. Chiar dacă are datorii de peste 620.000 lei și 30.000 euro, aceasta a împrumutat două persoane fizice cu câte 10.000 de euro.
Adrian Vasilescu este ultimul membru în Consiliul de Administrație al Aeroportului din Tulcea și declară câștiguri anuale de aproximativ 17.000 de lei. Este salariat al Companiei Naționale Aeroporturi București, cu un venit de peste 216.000 de lei/an, conform declarației sale de avere de anul precedent.

În dreptul lui Vasilescu sunt în cotă parte două terenuri intravilane, în Ilfov și Argeș, un teren agricol și o altă categorie de teren în județul Giurgiu. Acesta deține alături de soția sa un apartament în București de 87 mp. Pe declarația sa de avere mai apar și două case de vacanță.
Activele financiare declarate de Vasilescu se ridică la peste 185.000 de lei, iar datoriile sale ajung la 145.000 de lei.
Două autoturisme apar în declarația de avere a lui Vasilescu, un Opel Insignia din 2018 și un Volkswagen Golf din 2013.
CJ Tulcea și „premisele unei activități complexe”
Contactați pentru un punct de vedere, reprezentanții Consiliului Județean Tulcea motivează printre altele că majorarea indemnizației se leagă de „rezultatele investiționale și financiare ale regiei care vor crea premisele unei activități aeroportuare complexe” generând noi obligații membrilor Consiliului de Administrație.
Zeci de milioane de euro au fost cheltuite pentru modernizarea Aeroportului Tulcea de-a lungul timpului.
Începând din 1997, Aeroportul Tulcea a intrat sub umbrela Consiliului Județean, ca regie autonomă, ceea ce înseamnă că toate cheltuielile de administrare sunt asigurate din propriile fonduri, având totuși dreptul de a primi finanțări de la bugetul local și cel național.
În perioada 2016-2021 s-au realizat investiții cu bani de la bugetul local, dar și cu bani din diferite proiecte, pentru achiziția de echipamente PSI, utilaje de siguranță și securitate aeroportuară, extindere parcare, bariere automate, echipamente de scanare și detecția substanțelor interzise, reamenajare spații Schengen, amenajarea spațiilor de siguranță și a benzilor pistei, reparații clădire aerogară și altele, potrivit Adevărul.
În 2017 au apărut și primele probleme la Aeroportul Tulcea, când conducerea a constatat că lipsește din dotare o autospecială de stingere a incendiilor.
70 de milioane de euro, investiți în 10 ani
În consecință, Autoritatea Aeronautică Civilă din România a scăzut în anul 2018 categoria de luptă cu focul a aeroportului de la CAT 7 la CAT 3, aici nemaiputând opera aeronave cu anvergura aripilor mai mare de 18 metri. Criza aceasta s-a finalizat tocmai în anul 2020, când aeroportul a obținut din nou categoria de luptă cu focul CAT 7, care-i permite să opereze cu aeronave mari de tipul Boeing 737. Doar că nicio companie de zbor nu şi-a anunţat intenţia de a opera la Tulcea nici până acum.
:contrast(8):quality(75)/https://static4.libertatea.ro/wp-content/uploads/2025/05/avion-decoleaza-de-pe-aeroportul-international-tulcea--foto-aeroportul-tulcea-1024x683.jpg)
În 2021, administrația locală a anunțat o investiție de peste 144 de milioane de lei (TVA inclusă) din fonduri europene pentru modernizarea platformei de îmbarcare – debarcare și a căii de rulare Alfa (construite în 1973), a scris atunci Radio Delta. Valoarea contractului pentru lucrarea menționată a crescut ulterior până la 180 de milioane de lei.
În aprilie 2024, Aeroportul Tulcea este inaugurat cu mare fast după finalizarea lucrărilor privind noul terminal care ar putea suporta o capacitate de până la 400 de persoane/oră.
În ultimul deceniu, prin intermediul a patru proiecte europene, aeroportul din Tulcea a atras aproximativ 70 de milioane de euro.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_c784884b5abfc83db7e76367fd128dca.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_c5f5cfa00e36b7a2bb7cfb183abba81a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_11ca61657c49e43f21c9b471e0d3ed55.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_7c9eccf56f73bce8f68e29f9ea7912bc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_ac7ff706c5950e6780ff9b1ced92c610.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/280_d334cd5129285202ce4ac706df09f247.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_711de43c0cbe6ddff3573d1b1b1de38e.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_dddff70b4917dc8bdf02978b6d96789b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_e085bb63a453eab027f5d331ef561698.jpg)
Monden
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_84015aba3a78cd11d1d2edf1ff07655a.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_cc7bdecf4b1aa6c43ef342a2d4ed061f.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_6b1ce88bbae6899943a0ca31c637fc01.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/233_8c688642b120dfed3a4e06a2005f6198.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/115_8bd8f0700d7b5852d4b31eba317eb385.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_adcdd9251e7eb47fd302443f977a5902.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_d13b4b26d93f63329a4250185dbd1606.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_ad23bc11df4b7ed73db635548fc05301.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_30652e3a47cc054b3653e590e3856a50.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/274_aca88d3b21146571ce25fd04c6f9f0cf.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/275_07f9ab5dfafb98985edb63540fa52709.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/16_b3e44bb7cda2968cdf0c386b1edea082.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/254_31ef901cbee20cabd234303a47cefcd1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/206_4615ba7906b32c2f89acbc48f244bf55.jpeg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/255_b15e3ad9d2a7d0c86d31bd943b96ed80.jpg)
Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.