Cuprins:
După luni de aşteptare, companiile auto trebuie acum să implementeze planuri de rezervă pentru a face faţă costurilor suplimentare. Impactul va fi resimţit diferit în funcţie de ţara de origine a importurilor.
Shawn Fain, preşedintele sindicatului United Auto Workers Union, a declarat: „Orice acţiune tarifară trebuie urmată de o renegociere a United States-Mexico-Canada Agreement (USMCA) şi de o revizuire completă a regimului comercial corporativ, care a afectat clasa muncitoare din SUA şi la nivel global”.
Reacţii ale producătorilor auto
Marii producători auto au avut reacţii diferite la anunţul tarifelor. General Motors şi Ford nu au oferit comentarii imediate, în timp ce Honda a emis o declaraţie generală: „Comerţul auto în America de Nord este esenţial pentru succesul global al Honda şi aşteptăm o soluţie rapidă care să ofere claritate şi stabilitate în întreaga regiune”.
Deşi multe companii auto au fabrici în SUA, ele depind semnificativ de importurile din Mexic pentru a satisface cererea consumatorilor americani. Aproape toţi producătorii auto care operează în SUA au cel puţin o fabrică în Mexic.
Impact asupra preţurilor şi cererii
Există temeri că noile tarife vor duce la creşterea preţurilor vehiculelor şi la o posibilă scădere a cererii. Producătorii auto care au operat fără taxe vamale în Canada şi Mexic ar putea pierde miliarde de dolari. Incertitudinea privind politica comercială a afectat deja piaţa bursieră. General Motors a înregistrat una dintre cele mai slabe zile pe bursă din ultimii ani, în ciuda rezultatelor financiare pozitive.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/192_a9a572d0b4d53c0001052e94f1fdae04.jpg)
Dan Levy, analist la Barclays, a comentat: „Concluzia noastră din rezultatele GM pentru trimestrul al patrulea este că, deşi oportunităţile pentru companie sunt extrem de atractive, incertitudinea privind politica SUA trebuie gestionată cu atenţie în această perioadă”.
Previziuni financiare şi planuri de rezervă
General Motors nu a inclus tarifele în previziunile sale financiare. Paul Jacobson, directorul financiar al GM, a descris această abordare ca fiind „prudentă”. Atât Jacobson, cât şi CEO-ul Mary Barra, au menţionat că există planuri de rezervă pentru a face faţă noilor măsuri. „Este atât de mult zgomot”, a declarat Jacobson, referindu-se la incertitudinile legate de noul mandat prezidenţial şi alte evenimente recente.
Impact masiv asupra industriei auto
Experţii avertizează că noile tarife ar putea avea consecinţe devastatoare pentru industria auto globală. Un raport al S&P Global Mobility subliniază că „practic niciun producător auto sau furnizor care operează în America de Nord nu va fi imun la aceste măsuri”.
Industria auto nord-americană este profund integrată între SUA, Mexic şi Canada. În 2024, 49,4% dintre piesele auto din SUA au fost exportate în Mexic, iar 86,9% din piesele produse în Mexic au fost exportate înapoi în SUA.
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/281_d22a9693e1aeb747d3ccd0bd3c936a25.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/153_1f91b51fe207771ef96fb4ec2a57500b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/197_25acec5cf9c1d189a8844d052af57e25.jpg)
:quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/276_bc63aff94848582092d1c24901a74d3a.png)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/43_48530cd446bfb7abe79405ced0a90785.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/15_4e4c857ca1897bf5e403858db48c2d4e.webp)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/253_4a75cce21db396a4d9a980f3cbea6a37.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.libertatea.ro/wp-content/uploads/feed/images/190_dac807697dc26a82ee3d7aecc9cdfd8e.jpg)