Reacția vine după ce, pe rețelele de socializare, a fost distribuit intens un articol publicat de un cotidian central, în care un profesor din Focșani, Florinel Agafiței, susține că cele două discipline se vor comasa într-o disciplină numită Științe Sociale.
Ministerul spune că cele două discipline nu dispar și că ”Studiile sociale” sunt o disciplină distinctă. De altfel, metodologia de mobilitate a personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar ”nu conține prevederi referitoare la disciplinele predate în învățământul preuniversitar”, susține MEC.
Disciplinele se regăsesc în planurile-cadru de învățământ
Potrivit ministerului, disciplina ”Studii sociale” se predă în clasele a XII-a din cadrul Filierei teoretice, profilul umanist, specializarea ”Științe sociale”. Tot ministerul mai spune că ”Studiile sociale” intră în categoria disciplinelor socio-umane, alături de alte discipline, cum ar fi Logică, Filosofie, Sociologie, Psihologie etc. Ele apar în Metodologia de mobilitate din învățământul preuniversitar începând cu anul 2007.
Pe de altă parte, disciplinele predate în învățământul preuniversitar sunt stabilite prin planul-cadru de învățământ și sunt aprobate prin ordin al ministrului. ”În planurile-cadru de învățământ în vigoare se regăsesc în continuare distinct atât disciplinele socio-umane, care includ și disciplina ”Studii Sociale”, precum și disciplinele ”Istorie” și ”Geografie””, mai arată sursa citată.
Profesor: Se dorește crearea ”omului nou”
Anterior, Florinel Agafiței, profesor de istorie și scriitor cunoscut din Focșani, spunea că din Metodologia de mobilitate a personalului didactic pentru anul școlar 2021-2022 au dispărut ca discipline de sine stătătoare obiecte precum Istoria și Geografia, acestea fiind prinse cu denumirea de Studii Sociale, conform adevarul.ro.
”Observi cum Istoria Românilor se topește în larga aglomerare a Științelor Sociale și te întrebi de ce… La fel te întrebi când vine vorba despre geografie, dar nu numai”, a spus acesta, potrivit sursei citate. Profesorul crede că se dorește reducerea semnificativă a zestrei cunoașterii individuale, prin ”crearea omului nou”, axat pe numite nișe, precum informatica, domeniul bancar, sportul în dauna artelor, literaturi, istoriei sau geografiei, a mai arătat sursa citată.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro