„Bucureștiul va avea 100 de troleibuze și 100 de autobuze electrice noi. Transportul în comun va deveni astfel mai atractiv atât pentru locuitorii orașului, cât și pentru turiști”, a scris Nicuşor Dan, pe Facebook.
Edilul general a anunţat că a fost finalizată și etapa de evaluare a ofertelor pentru achiziția a 100 de autobuze electrice. „Ca urmare a verificării modalității de îndeplinire a cerințelor din caietul de sarcini si ulterior aplicării criteriului de atribuire, contractul a fost atribuit ofertantului KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A.S.”, a transmis Nicuşor Dan.
Potrivit lui Nicuşor Dan, contractul poate fi semnat după expirarea perioadei de 10 zile de depunere a contestațiilor, iar termenul de livrare este de 10 luni de la semnarea contractului.
„Valoarea totală a contractului este de 293 de milioane de lei fără TVA, iar finanțarea provine din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional (POR)”, spune edilul general al Capitalei.
Autobuzele vor avea o autonomie de 522,49 de kilometri între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, baterii cu acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, lungime de 12 metri, trei uși duble și aer condiționat.
De asemenea, comisia de evaluare a finalizat analiza ofertei depuse de firma Solaris pentru achiziția a 100 de troleibuze cumpărate cu fonduri nerambursabile de la Agenția Fondului pentru Mediu, precizează Nicuşor Dan.
„Raportul final va fi trimis către ANAP pentru validare, iar mai apoi va fi atribuit câștigătorului licitației. Termenul de livrare pentru cele 100 de troleibuze este de 22 de luni de la semnarea contractului. Cele 100 de troleibuze noi, din gama de 12 m, vor avea podeaua complet coborâtă, spațiu destinat cărucioarelor pentru persoane cu dizabilități, vor fi dotate cu computer de gestiune management vehicul cu funcții GPS, sistem de informare audio-video, aer condiționat și au o autonomie minimă de 20 km”, scrie Nicuşor Dan.
Garanția funcționării va fi de 300.000 km de la data recepției sau 5 ani pentru troleibuz în ansamblu și pentru toate componentele acestuia, inclusiv întreținerea planificată, consumabilele și manopera efectuată în această perioadă, mai anunţă primarul Capitalei.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro